معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با هدف حفظ محیط زیست برای نسل آینده این طرح در پارک ملی گلستان اجرا شد.

 کلانتری: طرح پایش هوشمند پارک ملی گلستان با هدف حفظ محیط زیست اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛عیسی کلانتری در مراسم آغاز اجرای طرح پایش هوشمند پارک ملی گلستان اظهار داشت: براساس قوانین بین الملل باید 12 تا 15 درصد اراضی برای حفظ ژنتیک دست نخورده باقی بماند تا در صورت بروز مشکل از این ژنتیک استفاده شود و این کار با همین هدف انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح به محیط‌بانان در امر مهارآتش‌سوزی ها، جلوگیری از شکار غیرمجاز و پایش کمک می‌کند و با راه‌اندازی این طرح در همه زیست‌گاه‌ها اجرایی می‌شود.

معاون رئیس جمهور  با بیان این که 25 پارک ملی و 150 زیستگاه در سطح کشور وجود دارد، افزود: دست‌آوردهای نوین به کمک حفاظت از محیط زیست می آید.

وی ادامه داد: در جنگل‌های زاگرس در صدها نقطه آتش سوزی رخ می‌دهد و بسیاری از مواقع متوجه نمی‌شویم.

کلانتری با بیان این که زمانی که گوشت کیلویی 70 هزار تومان می شود من نگران ورود قاچاق چیان به حیات وحش می‌شوم، اضافه کرد: ما همیشه در دولت بر سر کشت برنج در دولت در شرایط بی آبی دعوا داریم و در این شرایط بی آبی 78 هزار هکتار در خوزستان برنج کشت کرده ایم.

معاون رئیس جمهور گفت: سال گذشته حدود 100 میلیون دلار خرج مبارزه با گرد و غبار خوزستان کردیم و برای 50 هزار کشتی که اضافه انجام شده بود 250 میلیارد تومان خرج  کردم تا گردو خاک کنترل شود.

در این مراسم تفاهم‎نامه سه‌جانبه سامانه پایش حفاظت از پارک ملی گلستان به وسیله دانش فضایی و اینترنت اشیا بین وزارت ارتباطات، استانداری گلستان و سازمان محیط زیست امضا شد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار