وزیر نیرو گفت: از سال ۹۲ تاکنون در طرح‌های صنعت برق کشور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

 وزیر نیرو: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشور انجام شد

به گزارش گلستان 24 ؛رضا اردکانیان عصر دیروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی استان گلستان با حضور رئیس جمهور، اظهارداشت: امروز در شهرستان مراوه تپه در روستای آق‌امام مجتمع آبرسانی روستایی را برای 11 هزار نفر جمعیت در 16 روستا افتتاح کردیم.

وی افزود: در 4 دهه قبل ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور حدود 7 هزار مگاوات بود که امروز از مرز 80 هزار مگاوات تجاوز کرده و پیش از انقلاب 4400 روستا از نعمت برق برخوردار بود که به برکت انقلاب به 57 هزار روستا رسیده است.

وزیر نیرو اظهار کرد: در این دوره از سال 92 تاکنون در طرح‌های صنعت برق کشور 150 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

اردکانیان اظهارداشت: استان گلستان طرح‌هایی را در دست اجرا دارد که امیدواریم زودتر به بهره‌برداری برسد و در بخش برق 4 هزار میلیارد تومان پروژه در استان داریم و امروز عملیات اجرایی 3 طرح برقی شامل یک نیروگاه خورشیدی، یک پروژه برق‌رسانی روستایی و یک نیروگاه مقیاس کوچک در استان گلستان آغاز می‌شود.

وی افزود: در 4 دهه قبل 552 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی ایجاد شده بود اما اکنون به بالغ بر 2 میلیون هکتار رسیده که 2 هزار هکتار آن با 36 هزار میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو گفت: شبکه‌های زهکشی و آبیاری براساس ابعاد و نوع مأموریتی که دارند به 4 درجه تقسیم می‌شوند. شبکه‌های اصلی 1 و 2 برعهده وزارت جهادکشاورزی است. امروز در بخش شبکه‌های زهکشی پروژه 10 هزار هکتاری در آق قلا، بندرترکمن و گمیشان افتتاح می‌شود. همچنین عملیات بهره‌برداری از زهکشی 7 هزار هکتاری سد زرین‌گل به بهره برداری می‌رسد.

همچنین سد لاستیکی گنبد در این سفر به بهره برداری می‌رسد و طرح آبرسانی به شهر گرگان هم به میزان 60 لیتر برثانیه به پایان رسیده و امروز افتتاح می‌شود.

ادامه شبکه‌های زهکشی در 6 هزار هکتار و آبرسانی به شهرها و روستاهای مرزی مراوه‌تپه، گنبد، گالیکش و 130 روستا را با  556 هزار نفر را افتتاح خواهیم کرد. همچنین امیدواریم در نوروز 99 آبگیری سدنرماب را انجام دهیم.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور هم در این مراسم گفت: تولید برق کشور در این 40 سال 11.5 برابر افزایش یافته و جزو 14 کشور نخست در دنیا در زمینه برق و برق‌رسانی هستیم و کارهای بزرگی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: برق‌رسانی و آب‌رسانی به روستاها نشان می‌دهد که دولت‌ها و مسئولان در طول این سال‌ها خدمات خوبی به مردم ارائه کردند.

رئیس جمهور افزود: در بخش زهکشی و کانال‌های آبرسانی آمارهای متفاوتی اعلام می شود و آمارهایی را که جهاد و وزارت نیرو می‌دهند با هم متفاوت است. در کانال‌های آبرسانی و زهکشی درجه‌های یک و دو برعهده وزارت نیرو و درجه سه و چهار برعهده وزارت جهادکشاورزی است. کار زهکشی برای این استان به ویژه قسمت شمالی اهمیت زیادی دارد. امروز 10 هزار هکتار افتتاح و 6 هزار هکتار دیگر آغاز می‌شود که این ارزشمند است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار