وزیر راه در گلستان: ایجاد بندر خشک اینچه‌برون از اولویت‌های کشور است

به گزارش گلستان 24 ؛محمد اسلامی ظهر امروز در پایان سفر به استان گلستان در جمع  مدیران استانی با تاکید بر ارتقای ضریب پاسخگویی به مردم اظهار داشت: ارتقای پاسخگویی به مردم باید مهم‌ترین اقدام باشد تا با استفاده بهینه از منابع و فرصت‌ها به صورت نتیجه‌گرا عمل کرده و برای آنچه پیش چشمان مردم است و از نظر آنها اولویت دارد با اهتمام ویژه برخورد کنیم. 

وی ادامه داد: پروژه‌ها نباید سنواتی باشد چون اگر این طور باشد اهداف آن پروژه را از بین می برد. باید تلاش به نحوی باشد که پروژه ها در زمان بندی خودش به پایان رسیده و این با ارزش ترین اقدام است. منابع محدود است و همیشه با کاستی هایی مواجه هستیم اما امروز مدل ها و الگوهایی که برای اجرای برنامه و سرمایه گذاری وجود دارد، متنوع است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این مسیر مهم‌ترین اقدام و نگاه این است که از منابع و سرمایه های مردم استفاده کنیم تا سرمایه گذاری تسهیل شود. قطعا با بستن پروژه‌ها و ردیف بودجه محدود این اتفاق نخواهد افتاد و در این مسیر تسهیل گری و ساده سازی در کنار ایجاد مزیت های اقتصادی به سرانجام رسیدن پروژه ها کمک خواهد کرد.

اهمیت بندر خشک اینچه‌برون به عنوان یک اولویت ویژه کشور

محمد اسلامی با اشاره به مزیت‌ها و جاذبه‌های همه جانبه سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌های حمل و نقل گفت: همه حوزه حمل و نقل کشورمان و همه زیرساخت‌های آن مزیت و جاذبه‌های اقتصادی دارد و نباید فقط آزادراه داشته باشیم تا از محل عوارض آن بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم. در این خصوص باید با جلب سرمایه‌گذاران مستعد و علاقه‌مند شرایط را برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: این کار باید در استان گلستان با توجه به دامنه توسعه‌ای آن به صورت ویژه باشد و مسیر توسعه‌اش را سرعت دهیم. پروژه بندر خشک اینچه‌برون به عنوان یک تحول بزرگ اقتصادی تنها برای استان گلستان نیست و قطعا در کل کشور تاثیرگذار است. به همین علت است که سرعت بخشیدن به فرآیند سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین تکالیف است. به همین علت هیچ مدیری حق ندارد اداری برخورد کند و باید اقداماتش به سرعت بخشیدن سرمایه‌گذاری‌ها منجر شود چون این بندر خشک یکی از اولویت‌های مهم کشور است.

وی ادامه داد: در این خصوص پیگیری پروژه راه‌آهن این بندر و ایجاد مراکزی که قرار است به عنوان بارانداز در مسیر آن ایجاد شود باید با سرعت پیگیری تا با جذب سرمایه‌گذار ما را به اهداف این پروژه نزدیک کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به دستور رئیس جمهور و اختصاص بودجه لازم جهت کنترل 52 نقطه حادثه خیز استان گلستان اشاره و در این خصوص گفت: در بحث ایمنی راه‌ها و کنترل نقاط حادثه خیز استان گلستان با دستور رئیس جمهور از 22 تقاطع با افزایش 30 تقاطع به عدد 52 رسید.

وی افزود: در این زمینه آقای رئیس جمهور دستور تخصیص منابع را صادر کردند تا سازمان راهداری و شرکت ساخت تعهد خودشان را با مشارکت استانداری و با این کمک از 22 به 52 تقاطع برسانند تا به یک‌باره کار انجام بگیرد. بنابراین از این پس با همان الگویی که توافق شده بود کار برای تملک و آزادسازی توسط استان و عملیات مهندسی را وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرارداد و پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای طرح دو بانده کردن نوکنده تا جنگل گلستان که مرز استان قلمداد می‌شود لازم است با پیگیری اعتبار آن در مصوبات سفر آورده شده تا منابع لازم و ردیف مخصوص آن در اعتبارات سال 98 پیش‌بینی شود.

اسلامی در ادامه با اشاره به بحث توسعه فرودگاه گرگان که امروز افتتاح چند طرح کمک ناوبری در آن اجرا شد، اظهار داشت: امید است با مذاکراتی که با ایرلاین‌های مختلف خواهند داشت تعداد و نظم پروازها به گرگان را شاهد باشیم.

وی افزود: درباره توسعه ترمینال و پارکینگ فرودگاه با پیمانکاران معرفی شده صحبت شد تا با سرعت بیشتی کار را تمام کرده و با همراهی سازمان هواپیمایی کشور شاهد زیر بار رفتن این فرودگاه باشیم.

هیچ راننده‌ای نباید بدون بیمه باشد

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به بحث بیمه رانندگان اظهار داشت: در بحث بیمه رانندگان براساس گزارشی که ما دریافت کردیم هیچ راننده بدون بیمه نداریم و اگر راننده‌ای باقی مانده حتما باید بیمه شود. منابع این مساله تامین است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: پس از گفت و گویی که در 26 آذر داشتیم دیگر شاهد صدور بخشنامه‌ای نبودیم و کمیته فنی برای پیشبرد امور در برنامه قرار دارند و با اختیار دادن به استان‌ها مقدمات کار آغاز شده است. البته هر استان شرایط خاص خودش را دارد و ادارات کل راهداری هر استان به صورت مجزا امور را پیگیری می‌کنند.

عدم هزینه کردن اراضی مرغوب در ساخت و ساز

محمد اسلامی همچنین با اشاره موضوع مسکن و بافت فرسوده در این استان اظهار داشت: گرگان و شهرهای استان گلستان از فقر زمین مجاز برای ساخت و ساز در رنج است. با این حال ما نمی‌توانیم اراضی مرغوب خودمان را برای ساخت و ساز هزینه کنیم و به همین علت باید وضعیت موجود را بهسازی و ارتقاء دهیم.

وی افزود: در استان گلستان و به ویژه گرگان فرصت‌های زیادی وجود دارد. در این زمینه ابلاغ انجام شده در خصوص بازآفرینی تنها نباید یک ابلاغ باشد و برای وزارت راه و شهرسازی مهم اتفاقی است که باید بیفتد. در کمسیون ماده 5 و شواری‌عالی شهرسازی اصلاحات لازم باید انجام شود تا ما بتوانیم بارگذاری متناسب با ظرفیت و استعداد شهر را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این خصوص همچنین بافت‌های تاریخی از نظر بهسازی و بهبود بهره‌وری مورد هدف باشد تا به این نحو بازآفرینی شود. در همین خصوص وزارت راه و شهرسازی از همه افرادی که قدرت ساخت و ساز و انبوه‌سازی دارند برای مشارکت در این برنامه دعوت به عمل می آورد. سال آینده در استان گلستان باید شاهد عملیاتی شدن 2900 بافت فرسوده استان باشیم.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار