نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مخالف انتقال آب دریای خزر به سمنان هستیم، گفت: کشت پنبه در گلستان توسعه خواهد یافت.

مخالف انتقال آب از خزر به سمنان هستیم/ کشت پنبه توسعه می یابد

به گزارش گلستان24 ؛ نبی هزارجریبی، در نشست با بازنشستگان که در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: کشور به واسطه خانئان نابود می شود و مافیای اقتصادی کمر تولید و اقتصاد را خواهند شکست.

وی با اشاره به نابودی صنایعی مانند نساجی و پنبه در استان، گفت: دام زنده از قزاقستان، گوشت از برزیل، شیرخشک از چین وارد می شود و تمام واحدهای تولیدی ما ورشکسته شده اند.

هزارجریبی افزود: آمار خودکشی در کشور و استان بالا رفته و همه این ها به دلیل مشکلات اقتصادی است.

وی ادامه داد: لباس آخوندی، لباس مجلس، لباس اصناف گوناگون مقدس است و وقتی فردی فساد می کند نباید به همه افراد آن گروه تسری داد.

هزارجریبی بیان کرد: افرادی دلار چهار و ۲۰۰ را گرفته و گوشت وارد می کنند این هزینه باید برای کالاهای ضروری تر مانند دارو انجام شود.

وی تصریح کرد: گوشت وارد می کنیم و از سمت دیگر دام زنده به عراق صادر می کنیم، توازنی در این زمینه وجود ندارد و باید لیدر قوی و مدیریت همه جانبه ایجاد شود.

هزار جریبی با اشاره به ممنوعیت کشت شالی در گلستان تأکید کرد: اگر برنج نیاز نیست پس چرا وارد می شود؛ در زمین های نسقی شالیکاری با چاه آب آزاد است اما باید محصولی مانند توتون جایگزین شود.

هزار جریبی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته ۶ درصد در زمینه کشت پنبه رشد داشتیم و مطمئناً این رقم هم افزایش خواهد یافت؛ در حال پیگیری برای وارد کردن ۱۰ دستگاه کمباین مدرن به استان هستیم تا به ظرفیت تجهیزات کشت پنبه اضافه شود.

وی واردات الیاف مصنوعی از چین را دلیل نابودی صنعت پنبه و ورشکستگی ۲۵ کارخانه در استان اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که در سال های آتی رونقی خوبی در این محصول ایجاد شود.

هزارجریبی با مخالفت به انتقال آب از خزر به سمنان گفت: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و ما مخالفت خود را به مجلس و دولت اعلام کرده ایم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به افزایش حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: رقم های خوبی برای همسان سازی حقوق و بیمه تکمیلی در لایحه بودجه دیده شده است.

انتهای پیام /م

ارسال نظر

آخرین اخبار