نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس مطرح کرد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه بهره‌برداری و استفاده اقتصادی اعم از برداشت نفت، گاز، مسائل صید و صیادی دریای خزر پارادوکس وجود دارد.

پارادوکس در بهره‌برداری و استفاده اقتصادی از دریای خزر/ نباید به سواحل دریای خزر نگاه متغیر داشت
به گزارش گلستان 24 ؛ نورمحمد تربتی‌نژاد عصر امروز در نشست تخصصی خلیج گرگان و تالاب‌های بین‌المللی استان گلستان که با حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، موضوع دریای خزر و متعلقات آن را در گروی محیط‌زیست دانست و اظهار کرد: دریای خزر در زمینه محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در حوزه بهره‌برداری و استفاده اقتصادی اعم از برداشت نفت، گاز، مسائل صید و صیادی دریای خزر پارادوکس وجود دارد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهره‌برداری پایدار یکی از موضوعاتی است که مسوولان در دریای خزر آن را دنبال می‌کنند و می‌شود با توسعه پایدار به اهداف سرمایه‌گذاری رسید بدون آنکه به دریای خزر آسیب برسد.

تربتی‌نژاد تاکید کرد: تغییر اقلیم به دریای خزر می‌تواند آسیب‌گذار باشد برخی از خروجی‌های علمی نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال آب دریای خزر افزایش می‌یابد و اگر این اتفاق بیفتد برخی مشکلات برطرف می‌شود.

وی افزود: در حوزه بهره‌برداری باید مراقب فلور، جمعیت حیوانی و گیاهی باشیم و در موضوع استفاده از ذخایر نفت و گاز اقدامات لازم را باید انجام دهیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی به طرح‌های گردشگری در حوزه آشوراده اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها در حوزه آشوراده محدود است و بسیار به دنبال تحقق موضوع گردشگری این جزیره بودیم.

تربتی‌نژاد افزود: نباید نگاه متغیر به سواحل دریای خزر  داشته باشیم طوری که در بخشی از سواحل دریای خزر پتروشیمی احداث شود اما اجازه سرمایه‌گذاری در استان گلستان در سواحل وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/فارس

 


 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار