رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در ۹ ماهه امسال صادرات استان گلستان ۵۹ درصد رشد داشته و با توجه به میانگین رشد صادرات کشور که ۴.۹ درصد بوده، رشد صادرات استان ۱۰ برابر میانگین صادرات کشور بوده است.

 صادرات از استان گلستان ۵۹ درصد افزایش یافت

به گزارش گلستان 24 ؛حسینقلی قوانلو ظهر امروز در نخستین اجلاس و هم‌اندیشی اتحادیه صنف میوه و تره‌بار اظهارداشت: در شرایط سخت اقتصادی کشور در ماه‌های گذشته یکی از آرام‌ترین بازارهای کشور در استان بود و لازم است از شما بازاریان استان قدردانی کنیم که همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: همچنان که بازار همیشه یار و یاور انقلاب، نظام و دولت بوده امیدواریم در برنامه‌های چهل سالگی انقلاب نیز شاهد حضور پررنگ این قشر همیشه در صحنه باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: امروز ما در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم و آنچه در یک جنگ، عامل مهم پیروزی است، امید است.

قوانلو ادامه داد: در جنگ تحمیلی هم آنچه سبب می‌شد ما به صف دشمن حمله ببریم، امید بود، پس لازم است امروز نیز امید خود را از دست ندهیم و با تزریق روحیه امید به جامعه و مردم، این مقطع از نظام را نیز با پیروزی پشت سر بگذاریم.

وی افزود: کشور ما و دولت ما نقطه ضعف‌هایی دارند اما وقتی می‌دانیم که دشمنی داریم که می‌خواهد ما چهل سالگی انقلاب‌مان را نبینیم باید همه با هم دست به دست هم دهیم و با اتحاد و همدلی مانع شادی و پیروزی دشمن شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به موفقیت‌های کشور و استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت ، گفت: در این شرایط سخت و تحریم‌ ها، در 9 ماهه سال‌جاری صادرات استان 59 درصد رشد داشته و با توجه به میانگین رشد صادرات کشور که 4.9 درصد بوده رشد صادرات استان 10 برابر میانگین صادرات کشور بوده است.

وی افزود : مجموع سرمایه گذاری‌های صنعتی به نتیجه رسیده استان در سال گذشته 247 میلیارد تومان بود که این میزان امسال تاکنون 547 میلیارد تومان بوده است.

قوانلو اضافه کرد : در 3 فصل بهار، تابستان و پاییز امسال نرخ بیکاری در استان 9.5 درصد بوده در حالی‌که این میزان در سال گذشته 12.6 درصد بوده و این کاهش نرخ بیکاری در استان نشان‌دهنده به ثمر نشستن تلاش بخش‌های اقتصادی استان است.

دشمن به دنبال تزریق روحیه یاس و ناامیدی در جامعه است

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان هم در این همایش گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این مراسم به مناسبت این نعمت ارزشمند یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

سردار جاویدان گفت: امروز همه کشورهای آزادی‌خواه جهان، ایران اسلامی را الگوی خود قرار داده‌اند.

وی افزود : انقلاب ما مانند انقلاب کشورهای اروپایی نیست که پس از یکی‌دو سال مسیرشان تغییر می کند، بلکه این انقلاب با حساب و کتاب کارش را آغاز کرده و رهبری فرزانه همانند امام راحل آن را آگاهانه ترسیم کرده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به رای 99 درصدی مردم به جمهوری اسلامی بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، گفت: رای 99 درصدی مردم به جمهوری اسلامی نشان‌دهنده مردمی بودن انقلاب ماست.

جاویدان گفت: از روزی که انقلاب ما به پیروزی رسید خباثت دشمنان آغاز شد و آنان با سیاستگذاری از بیرون و با اجرای عوامل خود فروخته داخلی‌شان به دنبال ضربه زدن به انقلاب ما بوده و هستند.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن تحریم‌های پی‌درپی تنها بخشی از دشمنی استکبار جهانی بر علیه انقلاب و ملت ما بوده است.

وی گفت: دشمن در جنگ سخت نتوانست ما را شکست دهد و به سایر حربه ها دست زده است که یکی از این حربه ها که امروز به دنبال آن است تزریق روحیه یاس و ناامیدی در جامعه ماست که به فضل خدا و با هوشیاری مردم فهیم ما باز هم شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار