معاون بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان گلستان گفت: در 9 ماهه سال 1397، 44 حادثه در گلستان رخ داد که 43 مورد آن بر اثر انفجار و یک مورد مسمومیت بر اثر گاز مونوکسیدکربن بود.

وقوع 44 حادثه آتش‫سوزی و گازگرفتگی در گلستان/ فوت 3 گلستانی بر اثر انفجار و مسمومیت گاز مونوکسیدکربن

به گزارش گلستان 24 ؛ قربانعلی منوچهریان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه  اظهار کرد: اجرای شبکه گازرسانی از لحاظ موارد ایمنی از استانداردها و دستورالعمل‫‌های لازم برخوردار است و تأسیسات با ضریب اطمینان بسیار بالا اجرا و نگه‫داری می‫‌شود.

وی با بیان اینکه در مسأله ایمنی گاز دو مقوله بودار کردن گاز در فصول سرد و استفاده ایمن مشترکان از وسایل گازسوز از دغدغه‫های ما است، تصریح کرد: در سال 1394، 84 مورد حادثه داشتیم که 80 مورد انفجار و آتش‫سوزی بود که در این مورد یک نفر فوت کرد، همچنین مسمومیت بر اثر گاز مونوکسید کربن چهار مورد بوده که 9 نفر فوت کردند و در مجموع در دو بخش 13 نفر مصدوم شدند.

معاون بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز گلستان بیان کرد: در سال 1395، 76 مورد حادثه داشتیم که 71 مورد آن آتش‫سوزی و پنج مورد آن مسومیت بر اثر گاز مونوکسیدکربن بود که در مجموع 14 مورد فوتی و 13 مورد مصدوم داشتیم.

* بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن 3 نفر فوت و 8 نفر مصدوم شدند

منوچهریان بیان کرد: در سال 1396، 79 مورد حادثه در استان رخ داد که 75 مورد آن بر اثر آتش‫سوزی و انفجار و چهار مورد آن به‫دلیل مسمومیت بر اثر گاز مونوکسیدکربن بوده و در مجموع 13 نفر فوت کرده و سه نفر مصدوم شدند.

وی اضافه کرد: در 9 ماهه سال 1397، 44 حادثه داشتیم که 43 مورد آن بر اثر انفجار و یک مورد مسمومیت بر اثر گاز مونوکسید کربن بود که در مجموع سه نفر فوت شدند و هشت نفر مصدوم شدند.

معاون بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز گلستان با بیان اینکه مقایسه آمار از سال 1394 تا سال 1397 نشان می‫دهد حوادث ناشی از وسایل گازسوز در استان کاهش پیدا کرده است، اذعان کرد: این حوادث بیشتر به دلیل ایراد در شیلنگ وسایل گازسوز، دودکش و استفاده از قطعات و اتصالات غیراستاندارد در وسایل گازسوز رخ داده و عدم رعایت این نکات کوچک موجب شده شاهد حوادث دلخراش باشیم.


انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار