نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی حفاظتی،حفاظت از آب و خاک،نهاده‌ها و نخستین نمایشگاه صنعت دام و طیور در شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد.

 نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گنبدکاووس افتتاح شد

به گزارش گلستان 24 ؛ فرهاد کفایی‌پور مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه بین‌المللی اسپاد ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی حفاظتی در محل نمایشگرهای این شهرستان اظهارداشت: شرق استان گلستان قطب زراعی استان است و بیشترین محصولات کشاورزی در این منطقه به ویژه گنبدکاووس تولید می‌شود.

وی افزود: حدود 57 درصد محصولات کشاورزی و دام و طیور استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه‌های بین المللی اسپاد بیان داشت: مبحث مهم و اساسی در شرایط کنونی امنیت غذایی است و تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از تکنولوژی و دانش روز بتوانیم راندمان تولید را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 42 شرکت در حوزه دام و طیور،ادوات کشاورزی و حفاظت آب و خاک،9 استان و محصولات 4 کشور چین، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا توسط نمایندگان خود در ایران حضور دارند.

کفایی‌پور گفت: نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی حفاظتی،حفاظت از آب و خاک،نهاده‌ها و نخستین نمایشگاه صنعت دام و طیور از امروز تا 5 بهمن ماه از ساعت 15 تا 21 شب دایر است.

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این مراسم اظهارداشت: درآمد سالانه شهرستان گنبدکاووس از بخش کشاورزی یک‌هزار و 600 میلیارد تومان است و با توجه به این درآمد کشاورزی برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه کشاورزی از ضروریات است.

وی افزود: گنبدکاووس بزرگترین تولیدکننده گندم در سطح کشور به لحاظ کمیت و کیفیت است و با توجه به قابلیت‌های و ظرفیت‌های مختلف در این حوزه آمادگی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در شهرستان وجود دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: با توجه به اینکه بیشترین کشاورزان استان در شرق گلستان فعالیت داشته و بعد مسافت و مشکلات حوزه کشاورزی مانع از بازدید نمایشگاه‌ها در مرکز استان می‌شود.

غلامعلی نورا  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان 100 هکتار در راستای ایجاد گلخانه در شهرستان گنبدکاووس برای تولید بیشتر محصولات و اشتغالزایی تصویب شد.

وی افزود: گنبدکاووس دارای 160 هزار هکتار اراضی دیمی و آبی،4 هزار هکتار باغات، 180 واحد مرغداری و 50 واحد دامی است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار