طول شبکه‌های برق کشور در چهل سال گذشته بیش از ۱۱ برابر افزایش یافته و از مرز ۹۲۳ هزار کیلومترمدار گذشته است.


طول شبکه‌های برق ایران به حدود یک میلیون کیلومتر رسید

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از وزارت نیرو (پاون)، بخش برق کشور به عنوان صنعتی زیربنایی در چهار دهه اخیر توانسته است با توسعه طرح‎های خود در زمینه‌های مختلف، نقش مهمی را در توسعه اقتصادی و آبادانی کشور ایفا کند.

نگاهی به فعالیت‌های این صنعت در زمینه احداث شبکه‌های برق (انتقال، فوق‌توزیع و توزیع) در کشور حکایت از آن دارد که طول شبکه‌های یاد شده در سال ۵۷ و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به حدود ۸۱ هزار کیلومترمدار می‌رسید که با همت تلاشگران صنعت برق این رقم در ابتدای دولت یازدهم به حدود ۸۱۲ هزار کیلومترمدار و هم اکنون از مرز ۹۲۳ هزارکیلومتر مدار گذشته است تا برق به دورترین نقاط مصرف برسد و مشترکان از نعمت آن برخوردار شوند.

بر این اساس در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از ۱۱۰ هزار کیلومتر مدار به طول شبکه‌های برق کشور افزوده شده است و طبق برآورد صورت گرفته شبکه‌های برق (انتقال، فوق‌توزیع و توزیع) کشور نسبت به ابتدای انقلاب ۱۱.۳ برابر افزایش پیدا کرده است، بنابراین برق در ایران بدون در نظر گرفتن نیروگاه‌ها و پست‌های برق، در بیش از ۹۲۳ هزار کیلومتر کابل جریان دارد که این حجم شبکه برق احداث شده حدود ۱۵۴ برابر طول مرز‌های زمینی ایران با کشور‌های همسایه و ۷۴ برابر قطر کره زمین است.

بنابر این گزارش، طول شبکه‌های انتقال و فوق توزیع کشور در ابتدای انقلاب ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مدار بوده است که تا ابتدای دی‌ماه امسال با احداث خطوط جدید این رقم به بیش از ۱۲۵ هزار کیلومتر مدار رسیده است و در حال حاضر طول خطوط جدید انتقال و فوق توزیع که با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال ساخت و تکمیل شدن هستند به سه هزار و ۳۲۴ کیلومترمدار رسیده است.

همچنین طول شبکه‌های توزیع برق کشور از ۶۸ هزار کیلومتر ابتدای انقلاب به حدود ۷۹۸ هزار کیلومتر تا ابتدای فصل زمستان امسال رسیده است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار