معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: ‌۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به گنبدکاووس اختصاص می‌یابد.

 ‌۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به گنبدکاووس اختصاص می‌یابد

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالقدیر کریمی صبح امروز در میز خدمت دهستان فجر از بخش مرکزی گنبدکاووس به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: مهم‌ترین پروژه گنبدکاووس جاده نفت است که 20 میلیارد تومان به آن تخصیص یافته و با این اعتبار 6 کیلومتر از این مسیر به زودی آسفالت می‌شود.

وی افزود: مجتمع فرهنگی ورزشی، فاز دوم استادیوم چند هزار نفری تختی،سالن ژیمناسیک و جاده نفت از جمله پروژه‌های مهم شهرستان است که برای آنها 111 میلیارد تومان در سفر اخیر رئیس جمهور تخصیص یافته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: 200 میلیارد تومان جدا از اعتبارات پروژه های مهم به پروژه‌های غیرمستقیم مانند زهکشی اراضی، 4 بانده کردن مسیر گنبدکاووس به آق‌قلا، هوشمندسازی مدارس،جاده دسترسی روستایی تخصیص یافته که معمولا با دیگر شهرهای استان به صورت مشترک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این سفر تفاهم‌نامه‌هایی با بانک ها با حضور استاندار و رئیس جمهور منعقد شد که در این تفاهم‌نامه 20 هزار میلیارد تومان در اختیار بانک ها در راستای پرداخت تسهیلات در بخش تولیدی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری به متقاضیان قرار می‌گیرد. چون این مبلغ هنوز به تفکیک به شهرستان‌ها اعلام نشده،پیش بینی می شود سهم گنبدکاووس از این مبلغ حدود 4 هزار میلیارد تومان باشد.

کریمی گفت: دانشکده پزشکی و بیمارستان 380 تختخوابی و تجهیز مرکز جامع سرطان که ساخت فضای آن توسط خیر گنبدی حاج محمد شهرکی در حال انجام است، از مطالبات جدی مردم و مسئولان شهرستان بوده و به صورت جدی پیگیر این موضوعات هستیم.

وی یادآور شد: در این سفر احداث راه‌آهن گرگان-گنبدکاووس-مشهد نهایی شد که از اعتبارات سفر در این بخش هزینه می‌شود. برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون-گرمسار نیز مورد تصویب قرار گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس درباره پروژه های دهه فجر گفت: 402 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 170 میلیارد و 457 میلیون تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد که نسبت به اعتبارات دهه فجر سال گذشته 13 برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در اوج مشکلات و کمبود اعتبارات در کشور،یک سوم پروژه‌های اقتصادی و عمرانی هفته دولت استان گلستان در سال 97 مربوط به گنبدکاووس بود.

کریمی بیان داشت: به جرات می‌توان گفت در بین شهرهای استان گلستان هیچ یک به اندازه گنبدکاووس اعتباری در هفته دولت و دهه فجر امسال تخصیص نداشتند که این نشانگر انسجام، همدلی و وحدت بین علمای اهل سنت و شیعه، مدیران دستگاه اجرایی، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و مردم است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس افزود: بسیاری از نعمات موجود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و ما باید قدر انقلاب اسلامی،  نظام جمهوری اسلامی و این شرایط را بدانیم. نواقص و کاستی ها را قبول داریم و تلاش داریم با همدلی مسئولان و در کنار مردم از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد شرایط بهتر برای مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار