استاندار گلستان گفت: تاکنون ۳۸۲ واحد تولیدی به بانک‌ها برای دریافت ۱۳۹۸ میلیارد تومان تسهیلات معرفی شده‌اند که تاکنون ۱۰۱ واحد تولیدی، ۴۴۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

 ۴۴۴ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان پرداخت شد‌

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در یکصد و بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهارداشت: باید شرایط کشور را درک کنیم و توسعه اشتغال کمک نماییم اما در این میان باید مراقب کسانی که با تخلف و رانت می خواهد از ظرفیت هایی همچون کارگروه تسهیل سوء استفاده کند، نیز باشیم.

وی افزود: در حالت طبیعی ما باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم چراغ واحد تولیدی خاموش شود اما اگر فردی بخواهد قوانین را دور بزند و به جای تولید از مهلت‌های قانونی و تسهیلات این کارگروه استفاده کند، به شدت با او مقابله خواهیم کرد.

هاشمی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کارگران خواست نظارت لازم را بر واحدهای تولیدی و حقوق کارگران داشته باشند تا مبادا آنان با معوقات حقوق طولانی مدت مواجه شوند.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 382 واحد تولیدی به بانک‌ها برای دریافت 1398 میلیارد تومان تسهیلات معرفی شده‌اند که تاکنون 101 واحد تولیدی، 444 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و لازم است بانک‌ها همکاری بیشتری برای ارائه تسهیلات به مشتریان داشته باشد.

هاشمی با اشاره به رتبه استان در ارائه تسهیلات رونق تولید در حال حاضر، یادآور شد: طی چند هفته گذشته رتبه دوم استان به علت تلاش بیشتر دیگر استان‌ها به چهارم رسیده و گلستان پس از استان‌های البرز، سمنان و مرکزی قرار گرفته است که دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های استان باید تلاش کنند تا جلسه بعد کارگروه گلستان به جایگاه پیشین خود بازگردد.

وی به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در 40 سال گذشته انقلاب دستاوردها و برکات فراوانی برای همه داشته و باید در بیان اقدامات اشاره به وضعیت قبل و مقایسه آن با وضعیت فعلی بشود.

مدیر کل صنعت معدن تجارت استان گلستان هم در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 444 میلیارد تومان به 101 واحد تولیدی پرداخت شده که بخش عمده‌ای از آن پس از شهریور ماه جاری صورت گرفته است.

حسینقلی قوانلو افزود: دستگاه‌های مصرفی استان همکاری خوبی با واحد های تولیدی داشته‌اند و امیدواریم با تداوم این تعامل شاهد رونق اشتغال واحدهای تولیدی باشیم.


انتهای پیام / تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار