استاندار گلستان گفت: تکمیل چرخه کامل میگو یکی از برنامه‌های مهم در شهرستان گمیشان است که این اقدام با فعال‌سازی واحدهای فرآوری و بسته‌بندی میگو در ناحیه تخصصی شیلات شهرستان امکان‌پذیر است.

استاندار گلستان: چرخه کامل میگو در شهرستان گمیشان تکمیل می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در بازدید از واحد فرآوری میگو "محک" در شهرستان گمیشان که با سرمایه‌گذاری 8 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال اجرا است، اظهار داشت: افزایش ولتاژ برق، تسریع در گازرسانی و انتقال آب از نیازهای مهم این ناحیه تخصصی است که هماهنگی‌های لازم برای تسریع در کار انجام شده است.

وی افزود: یکی از قطب‌های مهم اقتصادی استان که می‌تواند تحول خوبی را به دنبال داشته باشد سایت میگوی گمیشان است. توسعه سایت میگوی در دولت تدبیر و امید یکی از برنامه‌های مهم اقتصادی در استان گلستان بوده است.

استاندار گلستان اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود که از این مجتمع بالغ بر 2 هزارو 500 تن میگو بردشت شود.

هاشمی یادآور شد: توسعه سایت میگو گمیشان زمینه ساز شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر برای مردم منطقه و استان خواهد بود.

استاندار گلستان تصریح کرد: با افزایش سطح زیر کشت سایت میگوی گمیشان در فازهای بعدی ضمن افزایش تولید و رونق اقتصادی اشتغال مضاعفی نیز برای مردم به خصوص شهرستان ایجاد خواهد شد.

پیرو بازدید و دستور استاندار گلستان در 31 فروردین ماه سال جاری، عملیات واگذاری اراضی در ناحیه تخصصی به سرمایه گذاران انجام شده و در حال حاضر یکی از واحدهای فرآوری میگو در این ناحیه در حال احداث است که در دهه مبارک فجر به افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

تکثیر و پرورش میگو در حال حاضر در سطح شهرستان انجام می شود که با بهره برداری از واحدهای فرآوری در ناحیه تخصصی شیلات گمیشان چرخه این فعالیت مهم، اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار