مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان از امدادرسانی به یک‌هزار و ۴۱۴ حادثه‌دیده در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در این استان خبر داد.

 امدادرسانی به ۱۴۱۴ حادثه‌دیده در برف و کولاک در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدعلی هروی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حوادث برف و کولاک جاده‌ای و سیل و آبگرفتگی از ابتدای آغاز سرما در استان اظهار داشت: از 15 آذرماه سال جاری تا 23 بهمن ماه جاری در مجموع به یک هزار و 414 نفر حادثه‌دیده امدادرسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، یک‌هزار و 250 امدادرسانی شده در حادثه برف و کولاک و 164 نفر در حوادث سیل و آبگرفتگی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: در حوادث برف و کولاک 9 نفر اسکان داده شده و 139 بسته غذایی بین حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

هروی با اشاره به اینکه در حادثه سیل و آبگرفتگی 13 موتور پمپ برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بکارگیری شده است، گفت: در این مدت 167 امدادگر و نجاتگر از این جمعیت در عملیات شرکت کرده و 29 دستگاه آمبولانس نیز بکارگیری شده است.

وی یادآور شد: در این مأموریت‌ها 21 دستگاه خودروی کمک‌دار و 3 دستگاه خودروی نجات مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: خوشبختانه مردم ارتباط بسیار خوبی با سامانه تلفنی شبانه‌روزی 112 ندای امداد هلال احمر برقرار کرده‌اند و قالب اطلاع‌رسانی حوادث و لزوم حضور تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در محل حادثه از طریق این سامانه تلفنی انجام شده است.

هروی گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی هم با دیگر دستگاه‌های امدادرسان مانند اورژانس، پلیس و راهداری وجود دارد که بخشی از اطلاع‌رسانی‌ها نیز از طریق همکاران در این دستگاه‌ها به هلال احمر انجام و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شده‌اند.

وی تاکید کرد: در فصل زمستان با توجه به حساسیت و ضرورت حضور سریع در محل حادثه، علاوه بر تیم‌های پایگاه‌های ثابت و سیار که در آمادگی کامل قرار دارند، تیم‌های گشت نیز در برخی از مسیرها مانند محورهای کوهستانی خوش‌ییلاق و توسکستان با توجه به وضعیت جوی و اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی اقدام به خدمت‌رسانی به شهروندان و حادثه‌دیدگان می‌کنند.

هروی اظهار کرد: آموزش و آمادگی نیروها و بررسی تجهیزات و لوازم لازم برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان به صورت دائم در دستور کار جمعیت قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار