مدیر امور منابع آب سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش درشرق گلستان می گوید که به دلیل بارش های خوب سال زراعی جاری، 92.6 درصد حجم سدهای مخزنی بزرگ گنبدکاووس پر شده است.

 بیش از 90 درصد حجم سدهای مخزنی گنبدکاووس پر شده است

به گزارش گلستان 24 ؛ حسین قنبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در چهار سد گلستان، بوستان، وشمگیر و دانشمند که مجموعا حدود 135 میلیون متر مکعب حجم مخزن آنان است، مقدار 125 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.

به گفته وی، در سد بوستان افزون بر 22 میلیون متر مکعب، در سد گلستان افزون بر 50 میلیون مترمکعب، در سد دانشمند افزون بر 15 و در سد وشمگیر 38 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.

قنبری با بیان اینکه به جز سد بوستان، آب در سه سد دیگر گنبدکاووس سرریز کرده است، اضافه کرد: در سال زراعی جاری یعنی از اول مهر امسال تا الان، میزان بارش در این شهرستان در مجموع 361 میلی متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 65 درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: ذخیره این مقدار آب در سدهای بزرگ مخزنی گنبدکاووس در سال زراعی جاری در حالی انجام شده که پارسال حجم آب در این چهار سد، فقط حدود 20میلیون متر مکعب بود.

مدیر امور منابع آب سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش همچنین گفت: علاوه بر ذخیره این حجم آب در سدهای مخزنی گنبدکاووس، 78 میلیون متر مکعب آب در سه تالاب بین المللی آلماگل، آلاگل، آجی گل و آب بندان های اینچه برون، کرند و ایمر ملا ساری این شهرستان ذخیره شده است.

قنبری افزود: هر یک از تالاب های آجی گل و آلما گل حدود پنج میلیون متر مکعب و تالاب آلاگل نیز 50 میلیون متر مکعب آب دارند که ظرفیت دو تالاب اول تکمیل و افزون بر 70 درصد حجم آلاگل نیز پر شده است.

به گفته، همچنین در پی بارش های خوب امسال، تعداد زیادی آب بندان کوچک نیز در سطح شهرستان گنبدکاووس آبگیری شدند.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان، دارای اقلیم خشک و نیمه خشک بوده و با 165 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، از شهرستان های بسیار مهم در تولیدات کشاورزی این استان و کشور می باشد.

 

 

انتهای پیام /

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار