گنبد:

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس از رفع کمبود آب شرب ۲۰ روستای مجتمع نوار مرز شهرستان گنبدکاووس در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

کمبود آب شرب در ۲۰ روستای نوار مرزی گنبدکاووس تامین شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن فدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جبران کمبود آب در نوار مرزی اظهار داشت: با توجه به شکستگی ایجاد شده به علت فرسودگی در  لوله سایز 300 خط انتقال مجتمع نوار مرز که منجر به کمبود آب شرب 20 روستای این مجتمع شده بود با تلاش اکیپ مدیریت امور آب و فاضلاب روستایی این شهرستان در کمتر از 24 ساعت مشکل مرتفع و آب شرب 3100 مشترک این روستاها وصل شد.

وی اظهار کرد: در زمان ترمیم شکستگی خط انتقال روستاهای این مجتمع از طریق مخازن ذخیره 500 مترمکعبی چپرقویمه، 500 مترمکعبی کال ماسان، 1000 مترمکعبی یل دیرک و 500 مترمکعبی داشلی برون تامین آب می‌شدند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس افزود: برای جبران کمبود آب شرب در این 20 روستای نوار مرزی این شهرستان 50 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: تامین منابع آبی جدید و بهسازی شبکه های فرسوده آب مناطق روستایی نیازمند اعتبارات ویژه ملی است که باید با جدیت پیگیری شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس همچنین مدیریت مصرف آب را از نکات ضروری در استفاده بهینه از منابع موجود دانست و یادآور شد: بحران آب در کشور جدی است و یکی از راهکارهای مهم برای رفع این بحران مدیریت مصرف است که باید فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار