قدمنان فرماندار کردکوی گفت: حجم آب رودخانه قره سو در حال افزایش است و امنیت در حاشیه آن مستلزم نگاه درازمدت در برنامه ریزی ها است.


حجم آب رودخانه قره سو در حال افزایش است

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کردکوی ابراهیم قدمنان فرماندار کردکوی در چهارمین جلسه اضطراری مدیریت بحران شهرستان که با حضور نظری مدیرکل آب منطقه‌ای استان و جمالی مدیرکل مدیریت بحران گلستان بر گزار شد، گفت: علیرغم تدابیر و تمهیدات بکار گرفته شده، حجم آب رودخانه قره سو همچنان در حال افزایش است وهرگونه برنامه ریزی و اجرای عملیاتی در زمینه این رودخانه  مستلزم نگاه بلند مدت است.

وی افزود: وضعیت فعلی این رودخانه ظرفیت انتقال این حجم از بارندگی‌هایی که اخیرا در منطقه باریده است، را ندارد.

جمالی رئیس مدیریت بحران شهرستان با اشاره به احتمال گرفتگی یکی از دهنه‌های پل نیاز اباد و ضرورت لایروبی مصب رودخانه قاضی محله خواستار استقرار یک دستگاه کاتر ساکشن لایروب برای دهنه رودخانه قره سو و یکدستگاه بیل مکانیکی بازو بلند برای لایروبی مصب رودخانه قاضی محله درمسیر قره سو و رها کردن بخشی از آب به رودخانه سیجوال به سمت دریا (به ظرفیت رودخانه اورکت حاجی) شد.

وی ضمن بیان گستردگی سیلاب و میزان بارندگی‌ها در استان به سیاست‌ها و تمهیدات اتخاذ شده در مجموعه مدیریت استانداری گلستان در زمینه برون رفت از شرایط بحرانی فعلی استان اشاره کرد و افزود:مدیریت بحران استان نیز آمادگی لازم برای ایجاد همه گونه هماهنگی و همکاری برای کنترل و مدیریت سیلاب رودخانه قره سو با مجموعه مدیریت شهرستان را دارد.

در این جلسه مدیرکل آب منطقه‌ای گلستان گزارشی از چگونگی بروز سیل در استان و شهرستان‌های آق قلا و گمیشان و اقدامات صورت گرفته ان مدیریت در زمینه کنترل و هدایت سیلاب ارایه داد و گفت: امادگی همه گونه کمک برای خروج سیلاب از اراضی کشاورزی و کنترل سیلاب رودخانه قره سو را دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار