سرپرست استاندلری گلستان با بیان این که سیل در گلستان حدود چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است از تخریب ۱۰۰درصدی سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی بر اثر سیل خبر داد.

سیل ۳۴۰۰ واحد مسکونی در گلستان را ۱۰۰ درصد تخریب کرد

به گزارش گلستان 24 ؛ میر محمد غراوی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برآوردهای اولیه نشان می دهد که سیل اخیر، حدود چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی و ... استان وارد کرده که ظرف چند روز آینده میزان دقیق تر آن اعلام می شود. 

وی با اشاره به این که حدود ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفتند، افزود: حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین ها امکان افزایش این میزان وجود دارد. 

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی گلستان تحت تأثیر سیلاب بوده که سه هزار و ۴۰۰ واحد به طور ۱۰۰ درصد نیاز به تخریب دارند. 

وی اضافه کرد: علیرغم تلاش های دستگاه های خدمات رسان، مشکلات زیرساختی در بخش های آب، برق و راه و ... در بسیاری از مناطق موقتا برطرف شده اما نیازمند بازسازی است. 

غراوی وی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه تسریع در خروج سیلاب از شهرهای گمیشان و آق قلا، تصریح کرد: علاوه بر یک دستگاه لایروب که توسط سازمان بنادر به استان منتقل شده و در حال لایروبی است تا سرعت تخلیه آب را افزایش دهد، یک دستگاه لایروب نیروی دریایی ارتش هم توسط سه فروند هواپیما روز گذشته وارد استان شد و در حال مونتاژ است تا در گمیشان لایروبی از سمت دریا را انجام دهد. 

وی بیان کرد: همچنین یکدستگاه بارج نیز در حال مونتاژ است تا با حمل بیل مکانیکی به دریا، سرعت لایروبی را افزایش دهد. 

غراوی ادامه داد:خوشبختانه اقدامات انجام شده طی چند روز گذشته بسیار مساعد بوده و شاهد کاهش آبگرفتگی در گمیشان و آققلا نسبت به روزهای گذشته هستیم. 

وی اضافه کرد: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی، نیاز به پمپ های مکنده بسیار قوی داریم تا بتوانیم آب را از محلات و روستاها تخلیه کنیم.

سرپرست استانداری گلستان با تشکر از همیاری مردم و دستگاه ها در ارسال کمک ها، با بیان این که در حوزه پشتیبانی مواد غذایی و دارویی هیچ کمبودی در استان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: دستگاه ها برای ارسال کمک های مردمی حتما با استانداری هماهنگ کنند و از توزیع مستقیم کمک در میان مردم خودداری کنند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار