رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: سطح آبگرفتگی در آق‌قلا و گمیشان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.


سطح آبگرفتگی در آق‌قلا و گمیشان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است

به گزارش گلستان 24 ؛ مهدی قره‌قاشی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: از نخستین ساعات وقوع سیلاب در آق‌قلا و بر اساس ابلاغ صورت گرفته از سوی شهردار گرگان و حضور مستمر ایشان در منطقه عملیاتی و فرماندهی اقدامات، برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده آق‌قلا وارد عمل شده و در منطقه حاضر شدیم.

وی ادامه داد: با توجه به حجم وجود سیلاب در آق‌قلا و عدم امکان حضور با خودرو در شهر، بلافاصله قایق‌های سازمان برای امدادرسانی بکارگیری و از روز نخست تا کنون هر روز یک تیم ۸ نفره به صورت استقراری در شهر آق‌قلا و در ادامه در شهر گمیشان عملیات امدادرسانی را در دستور کار قرار دادند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ استانداری گلستان مبنی بر فرماندهی عملیات خدمات‌رسانی در حوزه وظایف شهرداری‌ها توسط شهرداری گرگان، بلافاصله با دستور شهردار گرگان و حضور وی در آق‌قلا، امکانات لجستیکی و تجهیزاتی و نیروی انسانی از معاونت‌های مختلف شهرداری گرگان بخصوص آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در قالب ستاد مدیریت بحران شهرداری گرگان در آق‌قلا مستقر و عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید

یزد| روزانه ۷۰۰۰ پرس غذای گرم طبخ و در بین سیل زدگان توزیع می‌شود

اخطاریه سازمان هواشناسی درباره بارش‌های سیل‌آسا و آبگرفتگی معابر

آغاز فعالیت مدارس در شهر‌های سیل‌زده پلدختر و معمولان از فردا+ جزئیات

قره‌قاشی اظهار کرد: از روز نخست تاکنون علاوه بر استقرار یک تیم ۸ نفره کامل در آق‌قلا و گمیشان، ۴ خودروی سنگین امدادی شهرداری گرگان با تجهیزات کامل برای امدادرسانی در آق‌قلا مستقر و ۶ موتورپمپ در گمیشان و ۲۰ موتورپمپ کف کش به همراه یک موتورپمپ ۱۰ اینچ در آق‌قلا به صورت دائم در حال تخلیه آب از معابر و منازل مردم است.

‌وی تاکید کرد: این نکته قابل تامل است، همه تیم‌های حاضر از شهرداری‌های نقاط مختلف کشور در مناطق سیل‌زده آق‌قلا و گمیشان، که به صورت مقطعی و موقتی حاضر شدند براساس ابلاغ استانداری گلستان تحت مدیریت و فرماندهی شهرداری گرگان عمل کرده و تمام تدابیر اتخاذ شده در راستای مدیریت استقاده نیرو و تجهیزات در این دو شهر با حضور شخص شهردار گرگان به صورت کامل با شهرداری گرگان بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: در حال حاضر با تلاش شبانه‌روزی همه نیرو‌های امدادی و کمک نیرو‌های مسلح سطح آبگرفتگی در آق‌قلا و گمیشان به میزان قابل توجهی کاهش یافته و در بسیاری از معابر تردد به صورت عادی در جریان است.

قره‌قاشی بیان کرد: تا پایان زمان مورد نیاز حضور تیم‌های آتش‌نشانی شهرداری گرگان ما در منطقه حاضر خواهیم بود و به نیاز‌های امدادی مردم پاسخ خواهیم داد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر نیز به علت اعلام نیاز شهرداری آق‌قلا مبنی بر حضور تیم‌های آتش‌نشانی گرگان در شهر آق قلا برای مقابله با برخی حوادث به ویژه حیوانات موزی ما در منطقه حاضر هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار