دبیر کانون سراسری انجمن پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار می‌گوید: در حال حاضر صادرات تخم مرغ آزاد شد و این درحالی است که صادرات این محصول به بازارها انجام نمی‌شود. علت این موضوع هم این است که در سه استان آنفولانزای مرغی گزارش شده است.

تخم مرغ ارزان شد

به گزارش گلستان۲۴؛دبیرکل کانون سراسری انجمن‌ پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار در پاسخ به این پرسش که قیمت تخم مرغ در ماه مبارک رمضان چه میزان کاهش یافته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت تخم مرغ مجدد از دو روز گذشته تاکنون ارزان شد. هر کیلو تخم‌مرغ با ۳۰۰ تومان کاهش به قیمت پنج هزار و ۸۰۰ تومان در مرغداری به فروش می‌رسد.

سید فرزاد طلاکش افزود: چنانچه مرغدارها کل دان مصرفی را به قیمت دولتی تهیه کنند قیمت تمام شده تخم‌مرغ در محل مرغ‌داری به قیمت هفت هزار و ۸۰۰ تومان تمام می‌شود؛ این در حالی است که کل مرغدارها بیش از ۴۰ درصد دانه مصرفی را از بازار آزاد تهیه می‌کنند. علاوه بر این مرغدارها سویای دو هزار و ۶۵۰ تومانی را حدود پنج هزار تومان و ذرت ۵۰۰ تومانی را هزار و ۸۰۰ تومان از بازار تهیه می‌کنند. همین عوامل باعث زیان‌ده شدن فعالیت مرغدارها شده است.

او درباره علت کاهش قیمت تخم‌مرغ هم گفت: یکی از دلایل کاهش قیمت تخم‌مرغ فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به فصل گرماست. از سوی دیگر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هم باعث شده که میزان مصرف تخم‌مرغ در صنایع غذایی به طور چشم‌گیری کاهش پیدا کند.

طلاکش از آزادسازی صادرات تخم مرغ هم خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر صادرات تخم مرغ آزاد شد و این درحالی است که صادرات این محصول به بازارها انجام نمی‌شود.علت این موضوع هم این است که در سه استان آنفولانزای مرغی گزارش شده است.

او در ادامه گفت: زمانی که بازارهای هدف سایت دفتر بین‌المللی دامی را بررسی می‌کنند گزارش‌ها در این سایت از آلوده بودن صنایع تخم مرغ حکایت دارد. از این رو کشورهای مقصد یعنی عراق و افغانستان ترجیح می‌دهند از ایران خرید تخم‌مرغ نداشته باشند. همین عامل نیز باعث شده که روزانه با ۲۰۰ تن تولید مازاد رو به رو باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار