معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت:گلستان پایلوت اجرای«نظام ارجاع الکترونیک» و «استحقاق سنجی» شد.

گلستان پایلوت اجرای «نظام ارجاع الکترونیک»و «استحقاق سنجی»

به گزارش گلستان 24 ؛ مهرداد کمانگری بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس ابلاغیه وزارت بهداشت پروژه نسخه الکترونیک در گلستان و پنج استان دیگر کشور به عنوان پایلوت اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح ابتدا در کردکوی به صورت آزمایشی اجرا شده بود، افزود: روند اجرای طرح تاکنون مثبت بوده و با هماهنگی و اقدامات انجام شده بین دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت و داروخانه ها و مراکز درمانی این طرح تا پایان خردادماه در تمام استان اجرا خواهد شد.

کمانگری گفت: زیرساخت ها و بستر اجرا این پروژه فراهم بوده و در ابتدا اختیاری است اما تا پایان سال اجباری خواهد شد.

وی بیان کرد: کسانی که با این سیستم نسخه نویسی انجام می دهند در پایان ماه ظرف ۱۰ روز ۹۰ درصد هزینه آنها پرداخت می شود.

کمانگری با بیان این که طرح استحقاق سنجی هم از مهر ۹۷ آغاز شده، اظهار کرد: از دیگر پروژه های «پروژه تبادل الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان ها» است که در ۱۶ بیمارستان استان (بیمارستان های دانشگاهی) اجرا خواهد شد.

وی توضیح داد: اجرای این طرح نیازمند آمادگی دانشگاه است و باید سامانه HIS ارتقاء یابد و بتواند خود را به روزرسانی کند.

کمانگری تصریح کرد: جلساتی متعددی در این زمینه برگزار شده و نخستین بیمارستانی که این طرح در آن آغاز می شود بیمارستان صیاد شیرازی گرگان خواهد بود.

وی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف کاغذ، سرعت در انتقال اطلاعات و رسیدگی به پرونده ها و شفاف سازی اسناد از جمله مزایای طرح خواهد بود.

کمانگری بیان کرد: بیمارستان ها معمولاً ۴۵ روز زمان نیاز داشتند که اطلاعات را برای ارسال به بیمه آماده کنند اما با اجرای این طرح، اسناد به صورت برخط ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شروع این طرح از بیمارستان های دولتی خواهد بود، تأکید کرد: تا خرداد ۹۹ این طرح باید در ۱۰۰ درصد بیمارستان های کشور اجرا شده باشد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار