مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به صورت پایلوت در شهرستان آق‌قلا خبر داد و گفت: این طرح از اسفند امسال عملیاتی می‌شود.

آق‌قلا پایلوت اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک شد

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدمحمد حسینی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک تا قبل از سال جدید در اسفندماه جاری در آق‌قلا آغاز می‌‌شود این طرح به صورت پایلوت در بازه سه الی 6 ماه در این شهرستان عملیاتی خواهد شد و پس از آسیب‌ شناسی این طرح در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی حذف دفترچه را یکی از مزایای نسخه‌نویسی الکترونیک دانست و تصریح کرد: در راستای استقرار نظام الکترونیک و صرفه‌جویی در زمان این طرح به مرحله اجرا خواهد رسید، با اجرای این طرح دیگر نیازی به دفترچه بیمه نیست و افراد از طریق کد ملی و دریافت کد رهگیری می‌توانند وارد سیستم شوند و تمام اطلاعات هویتی فرد قابل مشاهده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: انتخاب اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در آق‎‌قلا به دلیل تعداد محدود موسسات درمانی این شهرستان و نظارت بهتر بر عملکرد صورت گرفته است، در ماه نخست شاید برای تمامی موسسات اجرای این طرح امکان‌پذیر نباشد اما پس از موفقیت طرح نسبت به تعمیم و گسترش آن اقدام می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه کاغذهای دفترچه بیمه وارداتی است قیمت آن را در حال حاضر 7 هزار تومان عنوان کرد و گفت: دولت این دفترچه‌ها را با قیمت 200 تومان در اختیار بیمه شدگان قرار می‌دهد.

وی استان گلستان را در اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیک در روستا جزو استان‌های پیشرو معرفی کرد و افزود: پزشک خانواده در روستا 436 قلم دارو و در شهرها حدود یک‌هزار و 800 قلم دارو برای مداوای مردم در دسترس دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری استان گفت: به دلیل همپوشانی بیمه‌ای تعداد بیمه‌شدگان استان گلستان از تعداد 2 میلیون نفر تجاوز می‌کند برای اینکه برخی افراد ممکن است دارای بیش از یک دفترچه باشند.

حسینی بیان کرد: بانک اطلاعاتی چهار بیمه پایه شامل؛ «سلامت، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و تامین اجتماعی» تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر یک میلیون و 220 هزار نفر از جمعیت استان گلستان زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار دارند، ابراز کرد: به لحاظ پوشش بیمه‌ای در جایگاه نخست منطقه قرار داریم اما به لحاظ کیفی هنوز جا برای کار کردن زیاد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان تصریح کرد: یکی از کارهای سازمان‌های بیمه‌گر از لحاظ مدیریتی این است که همه بیمه‌شدگان زیر لوای یک بیمه خدمات دریافت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه جای خرید راهبردی که جزو اختیارات بیمه باشد در کشور و استان گلستان خالی است، ابراز کرد: اگر قانونی تدوین شود که این حق را بدهد که به طور یکجا به عنوان بیمه پایه درمان از موسسات درمانی در سطح استان و کشور خرید راهبردی و یا استراتژیک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای با پرداخت ماهانه 22 هزار تومان می‌توانند از خدمات بیمه درمانی برخوردار شوند، گفت: حق بیمه امسال در حوزه درمان 44 هزار تومان است که 50 درصد تخفیف از سوی دولت انجام می‌شود تا افراد فاقد هر گونه بیمه با حداقل پرداختی 22 هزار تومان از این حمایت دولت برخوردار شوند.

به گفته حسینی؛ در استان گلستان 816 هزار نفر بیمه شده روستایی، 117 هزار نفر کارکنان دولت، 29 هزار نفر سایر اقشار، 10 هزار نفر بیمه ایرانیان و بالغ بر 140 هزار نفر بیمه سلامت همگانی وجود دارد.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار