عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نشر تعدادی کلیپ در فضای مجازی در خصوص استفاده از پنبه به جای گوشت در حلیم قابل تایید نیست و بیشتر به قصد ایجاد نگرانی در مردم منتشر می‌شود. خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر این تخلف به دست ما نرسیده است.

 نشر کلیپ در خصوص استفاده از پنبه در حلیم به قصد ایجاد نگرانی در مردم منتشر می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛  عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سراج24 درباره‌ی شایعات وجود پنبه به جای گوشت در حلیم گفت: نشر تعدادی کلیپ در فضای مجازی در خصوص استفاده از پنبه به جای گوشت در حلیم قابل تایید نیست و بیشتر به قصد ایجاد نگرانی در مردم منتشر می‌شود. در هر صورت این عمل به هیچ عنوان نباید اتفاق بیافتد که به جای گوشت در حلیم از پنبه استفاده شود. قطعا این عمل برای مصرف‌کنندگان، آسیب‌های جسمی خواهد داشت و ممکن است آن‌ها را به بیماری‌های سختی دچار کند.

وی افزود: تشخیص وجود پنبه در حلیم بسیار ساده است و این‌طور که برخی عنوان می‌کنند پیچیده نیست. سال گذشته تعدادی از عواملی که دست به این اقدام زده بودند دستگیر شدند و مصرف‌کنندگان در ابتدای صرف غذا متوجه آن شده بودند و نهادهای نظارتی را در جریان گذاشته بودند. خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر این تخلف به دست ما نرسیده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: نهادها و ارگان‌های بهداشتی و نظارتی به طور جدی این دست از تخلفات را دنبال می‌کنند و با عوامل آن برخورد قاطع دارند. گاهی تخلفاتی از سمت مردم در فضای مجازی گزارش می‌شود که نمی‌توان صراحتا گفت این ادعا درست است یا غلط اما مراکز غذایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند به هیچ عنوان دست به این اقدامات نمی‌زنند.

پوربافرانی تاکید داشت: مردم مواد غذایی خود را از مراکز مجازی که از وزارت بهداشت تاییدیه دارند تهیه کنند تا گرفتار مشکلات بهداشتی نشوند. مردم می‌توانند هرگونه تخلف را به نهادهای بهداشتی و نظارتی گزارش کنند تا اگر تخلفی در این مراکز صورت پذیرفت با آن‌ها برخورد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار