رئیس ستاد انتخابات استان گلستان از اعلام نهایی اسامی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 17 اردیبهشت خبر داد و گفت: اسامی نهایی توسط فرمانداری‎ها به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

17 اردیبهشت اسامی نهایی کاندیداهای شورای اسلامی گلستان اعلام می‎شود

به گزارش گلستان24،​ علی‎اصغر طهماسبی عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان از مجموع 19 فرآیند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دوازدهمین فرآیند را پشت‎سر گذاشت و بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیأت‎های نظارت بخش و شهرستان در 31 فروردین به پایان رسید.

 علی‎اصغر طهماسبی

وی تصریح کرد: در نخستین روز اردیبهشت طی صورتجلسه‎ای فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی از سوی هیأت نظارت بخش و شهرستان به پایان رسید و به فرمانداران ابلاغ شد، روز دوم اردیبهشت نیز از سوی فرمانداران نتیجه تائید یا ردصلاحیت کاندیداها از سوی هیأت‎های اجرایی و نظارت مستقیما به اطلاع داوطلبان اطلاع‎رسانی شد.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان افزود: کسانی که به هر دلیلی در هیأت‎های نظارت و اجرایی رد صلاحیت شدند از سوم اردیبهشت الی ششم اردیبهشت به مدت چهار روز فرصت دارند که اعتراض و یا شکایت خود را به شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اعلام کنند.

طهماسبی بیان کرد: هیأت نظارت استان 10 روز فرصت دارد به بررسی شکایات کاندیداهای ردصلاحیت شده بپردازد و نتایج را به فرمانداری‎ها اعلام کند سپس فرمانداری اسامی داوطلبان نهایی تائید صلاحیت شده را اعلام خواهد کرد 16 اردیبهشت اسامی نهایی داوطلبان، نهایی می‎شود و در 17 اردیبهشت به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وی در خصوص وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان گفت: کمیته پیشگیری از وقوع جرایم انتخابات در دادگستری استان گلستان تشکیل شده است که ریاست آن به عهده رئیس کل دادگستری است و هر گونه تخلف انتخاباتی یا تبلیغات پیش از موعد در آن کمیته رسیدگی می‎شود.

طهماسبی گفت: هر یک از شهروندان که تخلف انتخاباتی در فضای مجازی یا حقیقی مشاهده کنند می‎توانند موارد را به کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی منعکس تا بررسی لازم در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار