معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان گفت: با ورود سامانه بارشی از فردا به استان، دمای هوا ۱۶ تا ۲۰ درجه کاهش یافته و احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

 کاهش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا در گلستان؛ احتمال آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها

به گزارش گلستان 24 ؛ با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از فردا به استان اظهار داشت: کارشناسان هواشناسی استان  پیش‌بینی کرده‌اند با تداوم جریانات جنوبی امروز بیشینه دما در شهرهای استان بین 35 تا 40 درجه سلسیوس برسد.

وی افزود: به پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی سامانه سرد بارشی به تدریج از فردا به استان نفوذ کرده و سبب رگبار، رعد و برق و در برخی از نقاط بارش تگرگ، وزش باد شدید، مواج شدن دریا و کاهش قابل توجه دما بین 16 تا 20 درجه سلسیوس خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: اوج فعالیت بارشی این سامانه سه‌شنبه شب و چهارشنبه است و  در این مدت آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

رحمان‌نیا اظهار کرد: این سامانه پنج‌شنبه از استان گلستان خارج می‌شود و شرایط به حال عادی بازمی‌گردد.

شرکت آب منطقه‌ای گلستان  هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان و وقوع بارش‌های رگباری از ساعت 21  امروز پنجم  تا  ساعت 8 صبح فردا  آب سد بوستان رهاسازی می‌شود  و خروجی سد به 20 متر مکعب برثانیه می‌رسد.  

در این اطلاعیه از مردم منطقه خواسته شده از مسیرهای غیرفنی و غیرایمن روی رودخانه گرگانرود مانند صوفی شیخ‌داز و چای‌قوشان عبور نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار