نماینده حماس در ایران گفت : ما یهودستیز نیستیم ، جنگ ما جنگ دینی نیست ، جنگ حق و باطل است ، ما معتقدیم آنها یک رژیم باطلی هستند که در سال 1948 تاسیس شده ، ما اهل جنگ نیستیم اما اگر با ما دعوا کنند ما نیز پاسخ قاطعی خواهیم داد.

 ایستادگی استراتژی همیشگی ماست / طرح معامله قرن یک گستاخی است / یهودستیز نیستیم اما برای حق مان می جنگیم / گنبد آهنین تبدیل به گنبد کارتونی شده

به گزارش گلستان 24 ؛ خالد قدومی نماینده‌ی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری اظهار کرد : روز قدس سنت حسنه خمینی کبیر است و یک پیام ویژه داشت که هویت انقلاب اسلامی است و آن وحدت امت اسلامی می باشد .

قدومی افزود : بعد از 70 سال همچنان شاهدیم که غزه و مسجدالاقصی در محاصره هستند ، هویت مسجد و شهر را دارند عوض می کنند ، برای کوچه ها و معابر نام های جدید می گذارند و می خواهند یک هویت جعلی را به فلسطین غالب کنند اما هر ساله در جشن روز قدس مردم به میدان می آیند و هنوز اراده مردم غزه و فلسطین نشکسته است .

معامله قرن یک گستاخی است

وی با اشاره به اینکه معامله قرن یک گستاخی است ، تصریح کرد : این طرح اسمش جدیده وگرنه محتوای آن سالهاست که مرحله به مرحله در فلسطین اجرا شده و انتقال پایتخت اسراییل از تل آویو به قدس نیز جزوی از این طرح بوده است ، آنها به دنبال گرفتن حق طبیعی مردم فلسطین هستند ولی به خواست خدا هر وقت مردم فلسطین ایستادگی کردند توطئه ها را در هم شکستند .

نماینده حماس در تهران با اشاره به طرح معامله قرن در منامه بحرین در تیرماه آینده گفت : در مواجهه با این طرح همه گروههای فلسطینی کنار هم ایستاده اند و حتی محمود عباس نیز آن را محکوم کرده است ، معامله قرن همان طرح قدیمی است منتهی قبلا همه چی زیر میز بوده الان روی میز است و با آمدن ترامپ که عروسک دست نتانیاهو است سعی دارند کار را تمام کنند اما مقاومت نمی گذارد .

photo_2019-06-01_13-49-49

مردم منطقه از اسراییلی ها بیزارند

قدومی بیان کرد : در معامله قرن آمریکا و برخی اعراب نظیر عبرستان دنبال عادی کردن روابط اسراییل و فلسطینی ها هستند تا حس نفرت از بین برود و آنها به هم محبت بورزند در حالیکه این توافق به سرانجام نخواهد رسید چرا که مردم فلسطین و حتی همسایگان نظیر مصر به شدت از اسراییلی ها نفرت دارند ، امروز فارغ از سیاستمداران به هر گروه هنری و سینمایی نیز بگویید نظرتان در مورد اسراییل چیست ، ابراز انزجار می کنند .

وی با اشاره به اینکه ما یهودستیز نیستیم بیان داشت : جنگ ما جنگ دینی نیست ، جنگ حق و باطل است ، ما معتقدیم آنها یک رژیم باطلی هستند که در سال 1948 تاسیس شده و قبل از تاسیس این رژیم منطقه آرام بوده اما از وقتی که اسراییل بوجود آمد کل دنیا ناآرام شده است ، ما اهل جنگ نیستیم اما اگر با ما دعوا کنند ما نیز پاسخ قاطعی خواهیم داد.

قدومی اضافه کرد : مهمترین دستاورد روز قدس و راهپیمایی مردم ایران اینست که مردم فلسطین احساس می کنند تنها نبوده و ملت شریف ایران همیشه پشت آنها هستند ، خیلی جالب است که روز قدس و روز 22 بهمن دو جشن اصلی مردم ایران است و ایران می خواهد بگوید که همه ما جزو امت اسلام هستیم .

 

استراتژی اصلی ما ایستادگی است

نماینده حماس در ایران در پاسخ به این سوال که استراتژی شما بعد از طرح معامله قرن چه خواهد بود گفت : استراتژی اصلی ما ایستادگی است .

قدومی در پاسخ به ان سوال که آیا می خواهید همچنان با سنگ بجنگید ، اشاره کرد : قدرت موشکی مقاومت دقیق تر و منفجر کننده تر شده است ، امروز ما موشک هایی داریم که نقطه زن هستند ، اسراییلی ها در مقابل موشک بدر که برد 40 کیلومتری دارد مانده اند حال اینکه برخی موشک های ما تا 175 کیلومتر برد دارد ، هر یک از موشک های ما 2 و نیم تن وزن دارد و باید بگویم که گنبد آهنین تبدیل به گنبد کارتونی شده است .

موشک های مقاومت باعث شکستهای سنگین شده اند

وی یادآور شد : وقتی ما چند تا موشک می زنیم آنها صدها موشک برای خنثی کردن موشک های ما می زنند ، این در حالیست که قیمت هر یک از موشک های ما 170 دلار است در حالیکه هر موشک اسراییلی ها 40 تا 50 هزار دلار می ارزد و این باعث شده تا به لحاظ اقتصادی آنها متحمل شکستهای سنگینی شوند .

این مقام فلسطینی در خصوص قدرت پهبادی مقاومت نیز سخن راند و افزود : دو تا پهباد ما نفربر زرهی صهیونیستها را نابود کردند و به لحاظ فناوری نیز ما در سال 2014 به مدت 15 دقیقه تلویزیون اسراییل را هک کردیم و فیلم تانک ها را پخش کردیم .

قدومی با اشاره به افسانه سرایی در خصوص شکست ناپذیر بودن اسراییلی ها گفت : اینها افسانه و دروغ است ؛ ما وقتی سرباز اسراییلی گیلعاد شالیت را دستگیر کردیم 8 سال در نوار غزه زندانی بود اما آنها نتوانستند هیچ ردی از او پیدا کنند .

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار