گزارشی به بهانه فرا رسیدن روز جهانی مساجد؛

فعالیت بیش از 2 هزار مسجد شیعه و سنی در گلستان/ تخریب مساجد اهل سنت در ایران ادعای کذب شبکه های وهابی است

فعالیت بیش از 2 هزار مسجد شیعه و سنی در گلستان

30 مرداد سال 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد، از اینرو سراغ آخوند قزل مدیر حوزه علمیه اهل سنت قازان قایه مرواه تپه و حجت الاسلام سید محمد جواد رئوف مدیر کل اداره اوقاف گلستان رفته و با آنان به گفتگو پرداختیم که باهم می خوانیم:

به گزارش گلستان24،  نه تنها مسجداهل سنتی در ایران تخریب نمی شود بلکه از سوی دولت اعتباری نیز به مساجد تخصیص می یابد

فعالیت بیش از 2 هزار مسجد شیعه و سنی در گلستان

مدیر حوزه علمیه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه گفت: به تمامی مساجد جامع که در شهرستان های مراوه تپه، کلاله و بخش بلی داغ اعتباری بالغ بر 100میلیون ریال تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار«دانشجو سلام» آخوند قزل مدیر حوزه علمیه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه در آستانه روز ملی مساجد با کذب خواندن ادعاهای شبکه های ماهواره ای در خصوص تخریب مساجد اهل سنت در ایران گفت: شبکه های ماهواره ای با ایجاد شبهه و تاکید بر اینکه در ایران به اهل سنت ظلم می شود و حتی آنان اجازه ساخت مسجد ندارند در صدد ایجاد تفرقه و انشقاق بین شیعه و سنی در ایران می باشند.

وی تصریح کرد: نه تنها مسجد اهل سنتی در ایران تخریب نمی شود بلکه از سوی دولت اعتباری نیز به مساجد تخصیص می یابد که این نشان از رفتار مناسب و عدالت مند نسبت به اهل سنت در ایران اسلامی است.

در سفر حج در پاسخ به سنی ها عربستان گفتم که شیعه و سنی در ایران در کنار هم برادرند و با عدالت با آنان رفتار می شود

آخوند قزل در ادامه سخنان خود با بیان خاطره ای از سفر حج خود گفت: در سفر حج سنی ها عربستان از من در خصوص چگونگی رفتار شیعیان ایران با اهل سنت پرسید که بنده در پاسخ گفتم در جمهوری اسلامی ایران شیعه و سنی همدیگر را برادر می دانند حتی مقام معظم رهبری که بالاترین قدرت در ایران است اهانت به مقدسات اهل سنت را حرام شرعی اعلام نموده است که این خود نماد بزرگی است که در ایران احترام اهل سنت بخوبی رعایت می شود و این تنها یک حرف سیاسی و تبلیغی نیست.

وحدت امروز شیعه و سنی در ایران را مدیون رهنمودهای پیامبر گونه مقام معظم رهبری هستیم

مدیر حوزه علمیه اهل سنت قازان قایه مراوه تپهبا اشاره به اینکه دشمن هرگز نمی تواند این وحدت و برادری شیعه و سنی  را با ایجاد شبهات مختلف خدشه دار کند گفت: در ایران اقوام مختلف پیوندی مستحکم و ناگسستی با هم دارند و تمام توطئه ها و ترفندهای شبکه های ماهواره ای را نقش بر آب می کنند.

آخوند قزل در پایان گفت: ما از جوامع بین المللی و افکار عمومی انتظار داریم که مطابق سیاست های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شبکه های وهابی و تکفیری ایستادگی کرده و تا نابودی آنان دست از مبارزه بر ندارند.

دشمن از طریق تهاجم فرهنگی در صدد دور کردن جوانان از مساجد است

در ادامه حجت الاسلام سید محمد جواد رئوف مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گلستان ضمن تشریع فلسفه نامگذاری روز جهانی مساجد گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار مسجد شیعه و سنی در گلستان فعالیت دارند.

وی افزود: از زمان پیامبر اسلام مسجد به عنوان مکانی تربیتی استفاده می شد که هدف آن تعلیم و تربیت انسانها بوده است و همچنین در ابتدای انقلاب نیز مساجد به عنوان کانون فرهنگی بشمار می رفتند بطوری که جوانان از مساجد راهی جبهه های مقاومت می شدند.

متأسفانه امروز دشمن در دور کردن جوانان از مساجد تا حدودی موفق بوده است

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: دشمن از طرق مختلف از جمله جنگ نظامی با ایران سعی بر نابودی و سلطه بر ایران را داشت که با روحیه جهادی و ایثار جوانان ما مواجهه شد و امروز با تغییر رویه تصمیم گرفت جنگ تمام عیار فرهنگی را با استفاده از ابزارهای مدرنی همچون ماهواره به راه بیاندازد و جوانان این مرز و بوم را از مساجد و هویت دینی و مذهبی خود دور نماید که متأسفانه باید گفت تاحدودی نیز موفق بوده است.

حجت الاسلام رئوف در پایان گفت: متأسفانه برخورد نامناسب و گاهأخشک برخی از علما و هیات آمنای مساجد موجب فاصله گرفتن جوانان از مسجد و بستر سوء استفاده دشمنان می شود که متولیان این امر باید جذب حداکثری را در اولویت برنامه های مساجد قرار دهند چرا که دشمن می داند بهترین پایگاهی که ذهن جوانان را در مقابل استکبار جهانی تقویت می کند همین مساجد هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار