هیچ یک از اعضای شورای شهر گرگان برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی استعفا نداده و گزینه های مطرح همه بر ادامه فعالیت در شورا تأکید کردند.

اعضای شورای شهر گرگان وارد رقابت انتخابات نشدند

به گزارش گلستان 24 ؛ صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر گرگان بعدازظهر شنبه با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

این جلسه آخرین زمان برای ارائه استعفای اعضای شورایی که قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشتند، بود.

انتظار می رفت با توجه به برخی از زمزمه ها و رفت و آمدها چند تن از اعضای شورا استعفای خود را تقدیم صحن کنند اما آن‌ها نشستن بر صندلی های شورای شهر گرگان را به جای رفتن به بهارستان ترجیح دادند.

ابتدای جلسه یکی از اعضای شورای شهر که شایعاتی در مورد استعفایش به گوش می رسید، متنی را آماده کرده بود که گمانه زنی ها را در خصوص متن استعفا افزایش داد.

ناصر گرزین اما زمانی که نوشته خود را قرائت کرد این زمزمه ها خوابید. وی در نامه ای خطاب به مردم از آن‌ها به دلیل انتخاب وی در پنجمین دوره شورای شهر گرگان تشکر کرد.

وی افزود که این انتخاب برای من ارزشمند بوده و علیرغم توصیه بسیاری از فعالان اجتماعی، نخبگان، روحانیون، اصحاب رسانه و غیره بر عهد خود در اداره شهر گرگان باقی می مانم.

جرجانی و یوسفی هم ماندنی شد

اما دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم بر ماندن در سمتش تأکید کرد و گفت: باید ید واحده شویم و وضعیت شهر را بیش از پیش توسعه دهیم.

محمدابراهیم جرجانی افزود: تماس ها و توصیه های بسیاری مبنی بر کاندیداتوری مجلس به بنده شد، بنده ضمن قدردانی از این افراد همت خود را صرف توسعه همه جانبه شهر خواهم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان هم با اشاره به مهلت قانونی ۱۶ خرداد مبنی بر ارائه متن استعفا، اظهار کرد: به عهد خود به مردم پایبند هستیم و اگر نواقص و خلاهایی وجود داشت را باید برطرف کنیم.

علی اصغر یوسفی افزود: امیدواریم با حضور افراد شایسته و اصلح در مجلس شورای اسلامی شاهد تحول بیش از پیش شهر گرگان باشیم.

در ادامه فائزه عبداللهی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: زمانی که مردم به ما رأی دادند و به ما اعتماد کرده و باید به رأی آنها احترام بگذاریم.

وی افزود: مسئولیت توسعه شهر بر دوش ما گذاشته شده و در این شرایط خاص می طلبد که با همراهی هم گام بلندی برداریم.

حمیدرضا آقاملایی، دیگر عضو شورا هم بیان کرد: زمانی که رأی چهار ساله گرفتید باید بمانیم و به وظیفه خود عمل کنیم.

در ادامه لوایحی از جمله پرداخت تشویقی کارکنان شرکتی شهرداری گرگان از محل ماده ۱۷ مطرح شد. این لایحه که توسط فرمانداری به دلیل اشکالاتی رده شده بود، با رفع نواقص دوباره ارائه و مصوب شد.

بر اساس این لایحه سالانه مبلغ سه میلیون تومان تحت عنوان تشویقی به کارکنان شرکتی شهرداری به صورت غیرنقدی پرداخت می شود.

همچنین مقرر شد که برای مراسم گرامیداشت درگذشتگان هواپیمایی یاک ۴۰ مبلغ ۱۰ میلیون تومان مساعدت شود.

شهردار گرگان در خصوص این نامه اظهار کرد: اخیراً فرمانداری به لوایحی که با ماده ۱۷ مصوب می شود ایراد می گیرد بنابراین لایحه این نامه را به صحن نفرستادیم.

عبدالرضا دادبود با بیان اینکه شهرداری سال کم درآمدی را شروع کرده است، گفت: همچنین به دلیل مصوبات متعدد ماده ۱۶ و ۱۷ باید با همفکری آن را مدیریت کنیم.

افزایش نرخ کرایه تاکسی بررسی شد

در ادامه لایحه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در خصوص نرخ پیشنهادی سال ۹۸ تاکسی درون شهری، پیک موتوری، آمبولانس، وانت بار، آژانس و تاکسی فرودگاه مطرح شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در این خصوص گفت: همه ساله با توجه به نرخ تورم در سطح جامعه افزایش کرایه تاکسی هم اتفاق می افتد.

احمدعلی سالاری افزود: وضعیت معیشتی رانندگان تاکسی با توجه به خودروهای اینترنتی، مسافربرهای شخصی و افزایش قیمت لوازم یدکی و غیره خوب نیست.

وی بیان کرد: بنابراین در ۷۸ مسیر شهر بین ۱۰، ۱۲ و حداکثر ۲۵ درصد افزایش قیمت اتفاق افتاد که با توجه به تورم مبلغ ناچیزی است.

سالاری همچنین از راه اندازی پرداخت غیرنقدی کرایه تاکسی در محور دانشگاه آزاد خبر داد.

محمدابراهیم جرجانی در خصوص این لایحه گفت که با توجه به گران شدن لوازم مصرفی خودروها، مستهلک شدن تاکسی ها و مزاحمت مسافربرهای شهری باید از رانندگان حمایت کرد.

تصویب این لایحه برای بررسی بیشتر به جلسه آتی موکول شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار