مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف و جهت‌دهی نیت واقفان گفت: این سنت حسنه یکی از جلوه‌های مردمی کردن اقتصاد است.

 گلستان| وقف یکی از جلوه‌های مردمی‌کردن اقتصاد است‌

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در همایش وقف و رسانه اظهار داشت: شاکله جامعه اسلامی منهای سنت و سیره نبوی و علوی که یکی از این سنت‌ها وقف است، امکانپذیر نیست.

وی افزود: از همان روزهای نخست بروز و ظهور اسلام، پیامبر اکرم (ص) و سپس ائمه معصومین (ع) برای ترویج سنت وقف تلاش کردند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان با بیان اینکه وقف سبب جاودانگی انسان‌ها می‌شود، گفت: وقف، حرکتی ماندگار در تاریخ است که انسان را از خاک به افلاک می‌رساند. میل به جاودانگی و فناناپذیری در همه انسان‌ها وجود دارد و وقف یکی از مسیرهای جاودانه شدن است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وقف با کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، نوع دوستانه، آموزشی و غیره افزایش یافته است اما هنوز در زمینه‌های دانش بنیان، کشاورزی، سلامت و درمان، آموزشی و غیره به وقف‌های جدید نیاز داریم.

سلیمانی‌فرد با تأکید براینکه وقف در کمک به شکل‌گیری تمدن نوین اسلانی نقشی بی‌بدیل خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این سنت حسنه از اجتماع ثروت در کانون‌های زر و زور پیشگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد کانون‌های ثروت شکل بگیرد و در مقابل بخشی از مردم در رنج و فقر باشند.

وی بیان داشت: امروز سازمان اوقاف و امورخیریه بیش از 180 هزار موقوفه و یک میلیون و 400 هزار رقبه را در کشور مدیریت می‌کند و بیش از 850 نوع نیت واقفان نیز در سامانه به ثبت رسدیه است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش مهمی در ترویج سنت حسنه وقف دارند، گفت: در گلستان بیش از 450 مرکز آموزشی موقوفه از دوره ابتدایی تا آموزش عالی وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است. رسانه‌های علاوه بر ترویج این فرهنگ می‌توانند در جهت‌دهی نیت واقفان نیز نقش ایفا کنند.

وی افزود: علاوه بر سرمایه‌گذاری دولت در همه بخش‌ها، مردم نیز باید وارد فعالیت‌های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی شوند. از همین روی وقف، یکی از راه‌های مردمی کردن اقتصاد است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار