معاون جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به خسارت یک‎هزار و ۹۲۰ میلیاردتومانی سیل به اراضی کشاورزی استان گفت: تاکنون هشت هزار پرونده برای پرداخت غرامت به اراضی سیل‌زده استان تشکیل شده است.

 خسارت ۱۹۲۰ میلیاردی سیل به کشاورزان گلستانی؛ ۸۰۰۰ پرونده تشکیل شد

به گزارش گلستان 24 ؛ آمنه جمشیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل به حدود 317 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خسارت زد که محصول 110 هزار هکتار به طور کامل از بین رفت.

وی افزود: برآورد خسارت‌ها در بخش‎های زراعی، باغی، دام و طیور و آبزی‌پروری حدود یک‌هزار و 920 میلیارد تومان بوده که تاکنون هشت هزار پرونده پرداخت غرامت برای 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تشکیل شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان بیان داشت: ارزیابی و بازدیدهای میدانی از سوی کارشناسان در مراکز خدمات جهادکشاوزی و ثبت یوتی‌ام اراضی خسارت دیده در حال انجام است.

وی گفت: در مرحله نخست اولویت پرداخت غرامت با خسارت‌دیدگانی است که محصولات کشاورزی آنان 100 درصد دچار خسارت شدند و در مرحله‌های بعدی نیز به نسبت خسارت‌ها، اقدام به پرداخت غرامت خواهیم کرد.

جمشیدی بیان داشت: در هر شهرستانی که پرونده‌ها تشکیل و وارد سامانه و به کارگروه استانی ارسال شد بلافاصله جلسه این کارگروه برای بررسی این موارد تشکیل می‌شود. از زمان ارسال پرونده به کارگروه استانی تا زمان پرداخت غرامت حدود یک هفته زمان نیاز است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار