اولین جلسه کارگروه اطفای حریق همزمان با آغاز فصل برداشت کشاورزی در گلستان برگزار شد.


آمادگی اعضای کارگروه اطفای حریق همزمان با آغاز برداشت محصولات کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ این جلسه با حضور جمالی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی، کنعانی مدیرکل محیط زیست و نمایندگان سایر اعضا برگزار شد.

جمالی مدیر کل مدیریت بحران گلستان با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات گندم، کلزا و جو و خطر آتش زدن کاه و کلش گفت: امکانات و شرایط برای پیشگیری و مقابله مهیا شده است.

وی با اشاره به افزایش احتمال حریق بواسطه افزایش دما و خشک شدن علفزار‌ها و بوته‌ها بر آمادگی و هماهنگی اعضای کارگروه و بکارگیری تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای پیشگیری تاکید کرد.

در این جلسه مدیرکل منایع طبیعی و سایر اعضای جلسه نیز ضمن گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات و امادگی‌ها به طرح مسائل حوزه کاری پرداختند.

همچنین در این جلسه مقرر شد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نسبت به پرهیز از آتش زدن کاه و کلش و  آثار مخرب آن برحاصلخیزی خاک و خسارات ناشی از ایجاد حریق در اراضی کشاورزی، مراتع و جنگل، با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، شبکه‌های مجازی. سمن‌ها، نصب بنر و اطلاعیه و سایر روش‌های اطلاع رسانی انجام شود.

همچنین گشت‌های مشترک منابع طبیعی، جهادکشاورزی و دستگاه‌های همکار بطور مستمر صورت گیرد.

همچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جهاد کشاورزی نسبت به آثار مخرب آتش زدن سفال گندم بر حاصلخیزی خاک و از طرفی خطرات و خسارات مالی ناشی از احتمال حریق در مزارع همجوار و توجه نسبت به جرم بودن آن انجام شود.

همچنین آماده بکار نگه داشتن ظرفیت آتش نشانی دهیاری‌ها و تانکر‌های آب دستگاه‌ها و نشست‌های مشترک هماهنگی و امادگی محیط زیست استان گلستان و خراسان شمالی برای پارک ملی گلستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار