پروژه ایمن سازی دوربرگردان های جاده های گلستان که استاندار وقت از عبارت «تقاطع های مرگ» برای آن ها استفاده کرده بود به کندی پیش می رود و همچنان جان شهروندان در این مناطق درخطر است.

روند ایمن سازی «تقاطع های مرگ» کند است/پیشرفت ۲۵ درصدی «لردگاز»

به گزارش گلستان24 ؛ بعدازظهر پنج‌شنبه (۲۴ آبان ۹۷) خبر تصادفی تلخ در کشور پیچید. برخورد خودرو حامل رئیس و معاون پارلمان سازمان تأمین اجتماعی و یک دستگاه تریلی حامل سوخت جان دو مسئول ارشد کشوری را گرفت.

این حادثه که در دوربرگردان معروف به «لرد گاز» در محدوده ابتدای روستای «شصت کلاته» گرگان روی داد، بار دیگر نگاه‌ها را به سمت بریدگی‌های خطرناک گلستان کشاند.

در جلسه‌ای با حضور ریاست سازمان راهداری، ریاست شرکت ساخت و ساز حمل و نقل و استاندار گلستان مقرر شد که نقاط حادثه خیز گلستان در سال ۹۷ و ۹۸ ایمنی سازی شود.

۲۰ نقطه تفکیک که احداث ۱۰ دوربرگردان به عهده شرکت ساخت و توسعه راه‌ها و ۱۰ دوربرگردان هم به عهده راهداری گذاشته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در آن زمان به خبرنگار مهر گفته بود که در محدوده راه‌های چهار خطه ای گرگان به سمت غرب، ۲۷ بریدگی وجود دارد که برای سهولت رفت و آمد روستاییان ای جاده شده است.

ایمن سازی ۲۰ دوربرگردان

مهدی میقانی با بیان اینکه تعدادی از آنها پرتردد هستند، ادامه داد: ایمن سازی ۲۰ دوربرگردان گلستان در دستور کار است که ۱۰ دوبرگردان ورسن، حکیم آباد، زینب آباد، کمربندی علی آبادکتول، پشمک پناده در محور مینودشت- گنبد، کارخانه آرد زاهدی، سعدآباد خان ببین، قره سو در محور گنبد به آزادشهر، ده حسن خان محور گنبد به مینودشت و اسلام آباد در محور گنبد به مینودشت را راهداری ایمنی سازی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این نقاط با تیم مشترک پلیس، راهداری، استانداری و راه و شهرسازی انتخاب شد، یادآور شده بود: برای ایمن سازی هر دوربرگردان دو میلیارد تومان هزینه نیاز است و ما به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

ورسن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

در خصوص پیشرفت کار با معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفتگو کردیم، غلامرضا بیکی به خبرنگار مهر گفت: دوربرگردان ورسن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لاین جنوبی آن امروز (دوشنبه) آسفالت و تا تیرماه به بهره برداری می‌رسد.

بیکی افزود: دوربرگردان حکیم آباد علی آبادکتول هم پیمانکار مشغول گرفتن استعلامات لازم است و بعد از روند قانونی مشغول به کار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه دوربرگردان جزو تعهدات سال ۹۷ را هم به مناقصه گذاشتیم، تصریح کرد: برای این پروژه‌ها مشاور برنامه‌ها را ارائه کرده و نهایت تا یک ماه دیگر پیمانکار آن مشخص می‌شود.

طبق گفته بیکی مقرر شده بود که پنج دوربرگردان در سال مالی ۹۷ (۳۱ تیرماه ۹۸) و پنج مورد هم در سال مالی ۹۸ انجام شود که مشاوران پروژه‌های سال ۹۸ هم مشخص شده است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی دوربرگردان حکیم آباد خبرداد و تصریح کرد: به دلیل نداشتن اعتبار کار ایمن سازی دوربرگردان‌ها به کندی جلو می‌رود و مواردی که در دست اقدام داریم با استفاده از تجهیرات و اعتبارت داخلی اداره کل است.

بارندگی و جابجایی درختان سرعت کار را کم کرد

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربنایی گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: از دی ماه سال ۹۷ با توجه به پیگیری مدیران استان پروژه لردگاز شروع شد. بارندگی و موضوعاتی مانند جابجایی درخت در محور سبب شد که راندمان کار پایین بیاید.

علی رفیع نژاد افزود: سال گذشته در ۷۶ روز کاری بیش از ۳۵ روز بارندگی داشتیم و به دلیل خیس بودن زمین ادامه فعالیت در روز بعد هم ممکن نبود.

وی بیان کرد: مشکل دیگر درخت‌هایی بود که در حریم راه بود و باید شهرداری گرگان با مدیریت فرماندار و استاندار آنها را جابجا می‌کرد که زمان برد و تا ۲۵ اسفندماه طول کشید.

رفیع نژاد تأکید کرد: با این اتفاقات، پیشرفت اجرایی مناسبی در انتهای سال ۹۷ نداشتیم ولی امسال چون بخش عمده‌ای از این درختان جابجا شده و هوا هم مناسب است با سه اکیپ همزمان آنجا کار می‌کنیم.

وی گفت: هم در باند بالادست (سمت کوه) و هم در سمت شمال همزمان مشغول به فعالیت هستیم. یک باند در حال تثبیت زمین و باند دیگر در حال دیواره گذاری است.

تقاطع «لردگاز» ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رفیع نژاد تأکید کرد: بعضی نقاط به ساب بیس برخی به بیس و برخی نقاط هم در حال تثبیت جای درخت‌ها هستیم.

وی گفت: دوربرگردان لردگاز بیش از ۲۵ پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به پارامترهای مختلف مالی، جابجایی تأسیسات و خریداری زمین از مردم ما طبق برنامه‌های خود کار می‌کنیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که زودتر به نتیجه برسد.

رفیع نژاد بدون اشاره به زمان بهره برداری اضافه کرد: روزانه سه الی چهار اکیپ شامل بیل مکانیکی، تیم بتون ریزی، غلتک، لودر همزمان مشغول به فعالیت هستند ولی جبهه‌های کاری مختلف بوده و برخی از مسائل سرعت و راندمان کار را کم کرده است.

وی بیان کرد: دوربرگردان باران در خروجی شرقی گرگان را هم شروع کردیم و دیروز باند شمالی آن آسفالت شد و باند جنوبی سمت کوه هم به مرحله زیرسازی رسیده است.

رفیع نژاد یادآور شد: یک زیرگذر هم در فوجرد کماسی تا اواسط هفته آینده آسفالت می‌شود که آن هم در خردادماه به بهره برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار