معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: ۳۴ میلیارد تومان برای ایمنی جاده ها و محورهای مواصلاتی استان اختصاص یافت.

۳۴ میلیارد تومان برای ایمن سازی جاده های استان اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عادل مصدقی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در گرگان گفت: امسال بالغ بر 34 میلیارد تومان از منابع ملی برای اجرای روکش آسفالت راه های اصلی، فرعی و روستایی، ایمن سازی راه های شریانی و اصلی استان، احداث، بهسازی و مرمت راهدارخانه های سطح استان، نوسازی و بازسازی ماشین آلات راهداری اختصاص یافته است.

وی افزود: از این اعتبار، 17 میلیارد تومان برای روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان صرف می شود که در مرحله مناقصه برای انتخاب پیمانکار با اولویت جاده خوشش ییلاق آزادشهر به شاهرود، گرگان به شاهرود از توسکستان، گرگان به نوکنده، محور بزرگراه گرگان به جنگل گلستان و گنبد به سمت اینچه برون صرف می شود.

مصدقی تصریح کرد: در بخش های راه روستایی نیز محور درازنو در حوزه شهرستان کردکوی، محور آق آباد در گنبدکاووس، قازانقایه در محور شهرستان مراوه تپه به صورت مرحله ای با اولویت در حال انتخاب پیمانکار و اجرای شروع عملیات در سال جاری است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: از 34 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، حدود 8 میلیارد تومان در راستای ایمن سازی جاده های استان هزینه می شود.

وی اظهارداشت: این پروژه ها شامل؛ 1600 کیلومتر برای تجهیز خط کشی راه های استان، هزار کیلومتر برای بازسازی و مرمت و نصب حفاظ های ایمنی، رفع 10 نقطه دارای اولویت بر تصادف استان است که با انجام اقدامات کوتاه مدت و زودبازده اجرا می شوند.

مصدقی خاطرنشان کرد: این نقاط شامل؛ تقاطع سیدمیران در جاده قدیم گرگان- کردکوی، بریدگی باران در محور عبور روستای آهنگرمحله به سرخنکلاته، تقاطع گوزن فارس در محور نوده ملک به عطاآباد، تقاطع دوزین در محور اصلی مینودشت به سمت گالیکش، محور گوگول در محدوده مینودشت به گالیکش، پارکینگ اول داخلی محور جنگل گلستان، تقاطع گوگجه و کمر قره قوزی در محور کلاله به مراوه تپه است.

وی اضافه کرد: این 10 نقطه دارای اولویت با اعتبار یکصد میلیون تومان در دست اجرا است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش نوسازی ماشین آلات راهداری، گفت: تعمیرات دستگاه ها و خرید 4 دستگاه تیغه های برف روبی برای فصل زمستان و خرید شن، نمک و مصالح مورد نیاز جهت طرح راهداری زمستانه از اقدامات این بخش است.

وی افزود: در حوزه روکش راه های روستایی استان نیز 800 میلیون تومان علاوه بر 34 میلیارد تومان اختصاص یافته که تحت عنوان بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت در محورهای فارسیان گالیکش، آق بند گنبد، آق آباد و گدم آباد گنبد،قازانقاییه مراوه تپه، درازنو کردکوی، محور حوزه گمیشان به آق قلا در شهرستان گمیشان اجرا می شود.

مصدقی اظهارداشت: در بخش راهدارخانه ها نیز تکمیل راهدارخانه افراتخته علی آباد، درازنو کردکوی، گلستان در شهرستان مینودشت گالیکش، تکمیل آشیانه ماشین آلات مراوه تپه و تکمیل آشیانه ماشین آلات کلاله و همچنین تکمیل راهدارخانه قرنجیک در حوزه بندرترکمن در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای این برنامه ها با نگاه ایمنی جاده ها و محورهای مواصلاتی استان و بخشنده کردن و خود معرفه کردن راه ها صورت می گیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اظهارامیدواری کرد: با همکاری و تعامل سایر دستگاه های معروف و مردم و کاربران جاده ای و رانندگان می توان در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در استان گام های موثری را برداشت.

پایان پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار