قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۳۲۴ دلار و ۵۴ سنت رسید، اما با بالاترین رقم بیش از ۳ ماه اخیر یعنی ۱۳۲۷ دلار و ۹۰ سنت که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود فاصله چندانی نداشت.

قیمت روز طلا

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی به دلیل تنش های تجاری و همچنین احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا سرمایه گذاران را ترغیب به ورود به بازار طلا کرده است، قیمت فلز زرد امروز اندکی کاهش داشت اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم بیش از سه ماه اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.06 درصد کاهش به 1324 دلار و 54 سنت رسید، اما با بالاترین رقم بیش از 3 ماه اخیر یعنی 1327 دلار و 90 سنت که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود فاصله چندانی نداشت.

قیمت طلای آمریکا امروز با 0.17 درصد افزایش به 1330 دلار و 10 سنت رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد در این باره گفت: «نگرانی ها از تبعات جنگ تجاری میان آمریکا و چین موجب شده تا سرمایه گذاران به سمت بهشت های امن سرمایه گذاری نظیر بازار طلا روی بیاورند.»

وی افزود: «همچنین افت شاخص ها در بازارهای بورس و تقویت احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا موجب افزایش قیمت طلا شده است.»

طولانی شدن جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان موجب شده تا اشتها برای ریسک پذیری در بین سرمایه گذاران کاهش یابد. بازارهای بورس جهان در ماه می شاهد افت بیش از 2 تریلیون دلاری ارزش خود بودند. ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «انتظار داریم فلز زرد در ماه ژوئن در سطح قیمتی بالایی معامله شود زیرا فکر می کنیم آشفتگی در بازارهای بورس آمریکا و کاهش سود سهام شرکت ها همچنان می تواند موجب رشد قیمت طلا شود... اگر فدرال رزرو این سیگنال را ارسال کند که می خواهد نرخ بهره را کاهش دهد، ممکن است شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا باشیم.»

آمارها نشان می دهد که میزان رشد تولید در آمریکا در ماه می باز هم کاهش یافته و ضعیف ترین نرخ فعالیت در طی بیش از 2 سال و نیم گذشته را به ثبت رسانده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار