به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و اظهارات رئیس شرکت روسنفت در مورد بی ثمر بودن توافق کاهش تولید، قیمت نفت امروز روند کاهشی خود را از سر گرفت.

قیمت جهانی نفت خام اعلام شد

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از رویترز، به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و اظهارات رئیس شرکت روسنفت در مورد بی ثمر بودن توافق کاهش تولید، قیمت نفت امروز روند کاهشی خود را از سر گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 27 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 61 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت برنت پس از کاهش حدودا 13 درصدی در طی 4 جلسه گذشته، روز سه شنبه 1.1 درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 32 سنت معادل 0.6 درصد کاهش به 53 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز سه شنبه 0.4 درصد افزایش یافته بود.

به دنبال نگرانی ها از کند شدن رشد تقاضای جهانی نفت، قیمت نفت در روزهای اخیر به شدت افت کرده است، اما روز سه شنبه پس از کاهش شدید شاخص ها در بازارهای بورس جهان که به دلیل احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا اتفاق افتاد، روند کاهشی قیمت نفت متوقف شده بود.

بر اساس گزارش انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته به شکل غیرمنتظره ای افزایش داشت. بر این اساس حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 31 ماه می با 3.5 میلیون بشکه افزایش به 478 میلیون بشکه رسید. آمارهای رسمی دولت آمریکا در زمینه میزان ذخایر نفت اواخر امروز منتشر می شود.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آمارهای منتشر شده در مورد ذخایر نفت آمریکا تاثیری بسیار کاهشی بر بازار دارد و اگر این رقم ها توسط آمارهای رسمی تایید شود باز هم قیمت ها را کاهش خواهد داد.»

نگرانی ها از کند شدن رشد تقاضا برای نفت به دلیل تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین در هفته های اخیر بر بازار نفت سایه افکنده است. ترامپ همچنین مکزیک را که یکی از عرضه کنندگان عمده نفت است تهدید به وضع تعرفه کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار