افزایش تولید نفت روسیه و رشد فعالیت های حفاری در آمریکا به بالاترین میزان در طی بیش از ۳ سال گذشته موجب شده تا قیمت نفت امروز با کاهش مواجه شود.

قیمت نفت 21 خرداد 1397

به گزارش گلستان24؛به نقل از رویترز، تحلیلگران انتظار دارند، افزایش تولید آمریکا، کاهش تولیدهای اوپک را که از 18 ماه پیش آغاز شده و موجب رشد قابل توجه قیمت نفت در یک سال گذشته گشته است را جبران کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 35 سنت کاهش به 76 دلار و 11 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 25 سنت کاهش داشت و به 65 دلار و 49 سنت رسید.

تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته یک مورد افزایش داشته و به بالاترین رقم از مارس 2015 یعنی 862 سکو رسیده است. این بدان معناست که تولید نفت آمریکا که هم اکنون به رقم بی سابقه 10.8 میلیون بشکه رسیده، باز هم افزایش خواهد داشت.

بانک آمریکایی جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: «عرضه تولید کنندگان غیر عضو اوپک در سال 2019 به لطف رشد تولید نفت شیل آمریکا و همچنین افزایش تولید روسیه، برزیل، کانادا و قزاقستان، جهش قابل توجهی خواهد داشت.»

در بخش دیگری از گزارش جی پی مورگان آمده است: «انتظار می رود عناصر بنیادین بازار نفت در سال 2019 به دلیل رشد بیش از حد انتظار عرضه غیراوپکی ها و همچنین از هم پاشیدن توافق کاهش تولید و افزایش عرضه اوپک تضعیف شود.»

خبرگزاری های روسی گزارش دادند، تولید نفت روسیه در اوایل ماه ژوئن به 11.1 میلیون بشکه در روز رسیده، در حالی که بر اساس مفاد توافق کاهش تولید، عرضه نفت روسیه باید زیر 11 میلیون بشکه باشد.

اما در صرف نظر از تغییرات در بخش عرضه، تقاضای قوی برای نفت در حال تقویت قیمت هاست. خرید نفت چین به رغم کاهش های اخیر همچنان در بالای 9 میلیون بشکه در روز باقی مانده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار