معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان ازبرگزاری هفتمین دوره المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر خبر داد.


برگزاری هفتمین دوره المپیاد امدادی دادرسان

به گزارش گلستان 24 ؛ الهام اختری معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر) با حضور۱۰ تیم برتر مرحله شهرستانی،۲۶و  ۲۷ خرداد، در اردوگاه کشوری مرحوم امیر محمدقاسمی جمعیت هلال احمر استان برگزار می‌شود.

با اعلام این خبرگفت: با توجه به اجرای این طرح، مرحله شهرستانی المپیاد آماده، اواخر سال ۹۷، در بیش از ۲۵۰ مدرسه دارای کانون دانش آموزی هلال احمر و آموزش دانش آموزان پایه هشتم در قالب تیم‌های دادرس، انجام شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان افزود: پس از برگزاری مرحله شهرستانی، ۱۰ تیم برتر این مرحله در ۱۰ شعبه جمعیت هلال احمر استان به مرحله استانی راه یافته اند.

وی در ادامه افزود: در این مرحله گروه‌ها در آزمون کتبی و موضوعات علمی انفرادی مانند، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی و حمل مصدوم انفرادی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین در موضوعات عملی گروهی مانند، اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق و حمل مصدوم گروهی نیز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

الهام اختری گفت: در این مرحله از المپیاد، گروه‌های حاضر، در راستای یکسان سازی آموزش‌ها قبل از حضور در موضوعات ، در ایستگاه همسان سازی شرکت می‌کنند و برای تقویت روحیه، نشاط و پویایی حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار