رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر گفت: محصول گل گاوزبان‌ شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار است و به کشورهایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان صادر می‌شود.

 گل گاوزبان آزادشهر به کشورهای همسایه  صادر می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ جلال عجم عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های ترسیب کربن در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود 35 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل گاوزبان ‌اختصاص دارد. پیش‌بینی می‌شود امسال پنج تن گل خشک این گیاه دارویی از این اراضی تولید شود. در سال نخست از هر یک‌هزار مترمربع 10 تا 12 میلیون تومان درآمدزایی خواهدشد.

وی با بیان اینکه کشت هر یک‌هزار مترمربع گل گاوزبان زمینه اشتغال چهار نفر را فراهم می‌کند، افزود: در سال‌های بعد درآمد حاصل از این ‌محصول به 20 میلیون تومان خواهدرسید.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر ادامه داد: کشت گل‌محمدی نیز برای توانمندسازی جوامع محلی در قالب پروژه ترسیب کربن در دستور کار قرار دارد. سال گذشته حدود دو تن گل محصول برداشت شد.

وی با اشاره به گلاب‌گیری در روستای وامنان آزادشهر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید گل‌محمدی به چهار تا 6 تن برسد. در عین حال درآمد حاصل از تهیه گلاب نیز به 60 میلیون تومان خواهدرسید.

رضا عجم‌نوروزی، ناظر پروژه‌های ترسیب کربن نیز اظهارداشت: پروژه سنگی ملاتی با اعتبار 600 میلیون تومان با هدف جلوگیری از سیل و کنترل رسوب در بستر رودخانه‌ها در حال اجرا است. این پروژه از اواخر سال 97 آغاز شده است و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: انجام اقدامات بیولوژیکی به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت از آب و خاک، توزیع 55 هزار نهال گل‌محمدی و 50 هزار اصله نهال درختان مثمر از گونه‌های گیلاس، آلبالو، به، گردو و غیره به صورت رایگان از دیگر اقدامات انجام شده در قالب ترسیب کربن است.

عجم‌نوروزی بیان داشت: برای حفاظت از آب و خاک در اراضی کم‌بازده نیز بذر یونجه به میزان دو تن در سطح 80 هکتار کشت شد. همچنین برای تقویت پوشش گیاهی، تامین نیازغذایی دام و جلوگیری از فرسایش خاک 250 هکتار از مراتع شهرستان کپه‌کاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار