نخستین محموله بچه میگو تولید شده در مرکز تکثیر بچه میگو محک گلستان، برای رهاسازی و پرورش به مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان انتقال یافت تا زنجیره تولید میگو این استان به مرحله تکمیل و خودکفایی نزدیک شود.

زنجیره تولید میگو گلستان در حال تکمیل است

 به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از اداره کل شیلات گلستان، یکی از حلقه های زنجیره تولید میگو، مراکز تکثیر این آبزی است که با احداث این مرکز، حدود ۳۰ درصد بچه میگو مورد نیاز استان تامین می شود.
مدیر کل شیلات گلستان گفت: این مرکز با مساحت ۴ هزار متر مربع، ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو را در سال دارد که پیش بینی می شود برای نخستین سال فعالیت، ۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در این مرکز تولید شود.
سید جواد قدس علوی اظهار داشت: با توجه به توسعه روزافزون مجتمع پرورش میگو گمیشان، در افق ۱۴۰۴ گلستان به ۱۵ مرکز تکثیر بچه میگو با ظرفیت یکصد میلیون قطعه نیاز دارد که امیدواریم با همکاری و تعامل بخش خصوصی این هدف محقق شود.
وی گفت: راه اندازی این مرکز با کاهش ۲۰ درصدی هزینه های تامین بچه میگو از جنوب کشور همراه خواهد بود.
پیش از این تمامی نیاز گلستان به بچه میگو از استانهای جنوبی کشور تامین می شد.
اداره کل شیلات گلستان پیش بینی کرد امسال ۴ هزار تن میگو در مجتمع میگو گمیشان تولید شود.
پارسال ۲ هزار و ۵۸۵ تن میگو با میانگین وزنی ۱۷ گرم در ۵۰ مزرعه و در سطح مفید ۸۳۰ هکتار از مجتمع پرورش میگو گمیشان تولید شده بود.
پرورش میگو از ظرفیت‌های مهم اشتغالزایی در گلستان است که تکمیل طرح‌های در دست اقدام شیلات در شهرستان گمیشان علاوه بر افزایش درآمد اهالی، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر را برای جوانان منطقه فراهم می‌کند.
سایت پرورشی گمیشان واقع در شمال غرب گلستان تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است.
به گفته کارشناسان شیلات، میگوی تکثیری در این مجتمع از نوع وانامی است، این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می‌رسد.
شیلات گلستان پیش بینی کرد امسال ۸۱ مزرعه با سطح مفید بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار زیر کشت میگو برود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار