نمونه های بارز اقتصاد مقاومتی :

صالح بردی خدری توانست با پرورش انواع ماهی در استخرکشاورزی دومنظوره علاوه بر کسب درآمد میلیونی برای ده نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

درآمد میلیونی کشاورز گلستانی با پرورش ماهی در استخر دو منظوره

به گزارش گلستان 24 ؛  شهرستان گمیشان در غرب استان گلستان اگر چه در منطقه سرسبز شمال کشور واقع است ولی خاک شور و کم بازده مشخصه خاص اکثر زمینهای کشاورزی منطقه است و این مساله به شدت کشاورزان منطقه را آزار می دهد.

ولی خوشبختانه در سالهای اخیر کم نبودند کشاورزان خلاق و خوشفکر که با همراه  کردن همت و تلاش و دانش توانستند محصولاتی که مورد قبول خاک منطقه است را شناسایی کنند و جانی  دوباره در رگهای خشکیده کشاورزی منطقه جاری کنند.

صالح بردی خدری کلته از روستای قلعه توماجلر سیمین شهر توانست با پرورش ماهی در استخر دومنظوره کشاورزی به درآمد میلونی دست پیدا کند.

صالح بردی می گوید : در اسفند 95 استخر پرورش ماهی را در کنار 5 هکتار زمین کشاورزی که  به کاشت انواع درختان انار، خرمالو ، گلابی ، هلو و زردآلو اختصاص داده احداث کرده است و در استخر پرورش ماهی خود  در حال حاضر  1100 ماهی آمور ، 1000 کپور و 650 ماهی فیتو فاک قرار دارد که  به وزن مطلوبی رسیده اند.

1z

خدری کلته پیش بینی می کند ،  به ازای هزینه کرده هر  10 میلیون تومان برای پرورش ماهی 20 میلیون تومان درآمد کسب کند و از این میزان درآمد خود اظهار رضایت می کند.

وی در جواب خبرنگار ما که درحال حضار چند نفر درکنار شما مشغول کار هستند گفت : 5 نفر به صورت مستقیم  و 5 نفر هم به طور غیر مستقیم  با ما کار میکنند.

کارآفرین روستای قلعه توماجلر در مورد پرورش درختان و میزان درآمد آن توضیح میدهد: از ابتدای کار تا زمان به ثمر نشستن درختان در 5 هکتار حدود 15 میلیون تومان هزینه کردم که شامل پول کارگر و سم و کود و مابقی مخارج بود و انشالله انتظار میرورد حداقل 25 میلیون تومان برداشت کنم .

در کنار باغ میوه های عمده باغ  ، درختانی مثل گردو ، آلو قطره طلایی ، شابلون و حتی پرورش سیفیجات مثل گوجه فرهگی و  بادمجان را می بینیم .

صالح بردی با لبخند از رضایت خدا را شکرگزاری میکند  و میگوید شکر خدا درآمد خوبی از پرورش سیفیجات دارم .

در مورد مشکلات پیش روی کار از صالح بردی سوال کردیم گفت: تنها برای فروش محصولات باغ بعضی وقتها  کمی دچاار مشکل می شود و از دولت درخواست کرد تا صادرات میوه در کشور را حمایت کند و سردخانه نگهداری میوه تولید و در اختیار باغداران قرار دهد.

کشاورز زحمت روستا  در پایان به خبرنگار ما گفت: تنبلی و دست رو دست گذاشتن چاره بیکاری نیست باید جوانها تلاش کنند و جنب و جوش داشته باشند و از تسهیلات دولت در مناطق محروم استفاده کنند و زمینهای بایر را آبا د کنند تا هم خانواده هایشان در رفاه زندگی کنند و هم چرخ اقتصاد مملکت را بچرخانند.

zx3

zx1

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار