مدیر کل امور مالیاتی گلستان گفت: سال گذشته ۲ هزار پرونده مالیاتی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان مشمول بخشودگی جرایم مالیاتی در گلستان شد.

بخشودگی ۳۰۰ میلیارد تومان جرایم مالیاتی در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر هزار جریبی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان با بیان اینکه بخشودگی جرایم مالیاتی شامل واحدهای تولیدی و اصنافی که در پرداخت مالیات دچار مشکل شدند می‎شود افزود: سال گذشته ۵ هزار پرونده از یک ماه تا ۳۶ ماه را تقسیط کردیم در واقع ۷۰ میلیارد تومان از بدهی‎های مالیاتی از محل تقسیط اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر دیدگاه قانون بودجه به سمت و سوی مالیات تغییر کرده است.گفت: سال جاری ۱۴۱ هزار میلیارد تومان از درآمدهای کشور از محل مالیات تأمین خواهد شد، سال گذشته این مبلغ ۱۱۳ هزار میلیارد تومان بود.

*رشد 33 درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در سال جاری

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به رشد ۳۳ درصد درآمدهای مالیاتی کشور در سال جاری گفت: بالطبع با توجه به درآمدهایی که برای ما تعریف می‎شود امسال شرایط سختی پیش‌رو داریم با این وجود به هیچ عنوان قصد نداریم به افرادی که مالیات پرداخت می‎کنند، فشار وارد کنیم.

هزارجریبی بیشترین مالیات دریافتی را از محل حقوق کارکنان دولت عنوان کرد و گفت: سال گذشته از واحدهای تولیدی ۶۴ میلیارد تومان، حقوق کارکنان ۸۳ میلیارد تومان و اصناف ۴۹ میلیارد تومان مالیات دریافت کردیم.

وی بیان کرد: سال گذشته اصناف بالغ بر ۴۰ درصد مالیاتی که خوشان  تعیین کرده بودند را قطعی کردیم، خرداد سال جاری نیز ۱۰۴ درصد مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم  و بالغ بر ۶۰ درصد مودیان مالیات خود را قطعی کردند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از اشخاص حقوقی و صاحبان املاک استیجاری درخواست کرد تا در مهلت تعیین شده نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

هزارجریبی بیان کرد: طبق قانون مالیات‎های مستقیم، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک استیجاری تا پایان تیرماه مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند طبق قانون این مهلت قابل تمدید نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار