در سیزدهمین دوره از جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش هنرجوی گلستانی موفق به کسب رتبه سوم کشور در رشته چرم دوزی شد.

کسب رتبه سوم کشوری در رشته چرم دوزی توسط هنرجوی گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان،  عصر دیروز -۱۹تیرماه ۹۸- حسین زارع رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش این اداره کل در گفتگو با خبرنگاران  از برگزاری    سیزدهمین دوره از جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش در استان قم، خبر داد.

 زارع گفت: جشنواره مهارت‌های هنری در سه سطح منطقه‌ای (هنرستانی)، استانی وکشوری و در ۱۸ گرایش؛ طراحی، نقاشی، عکاسی، گرافیک، چاپ دستی، پاپیه‌ ماشه، صنایع دستی چرم، صنایع دستی چوب، صنایع دستی فلز، طراحی نقوش سنتی، طراحی نقشه فرش، هنر فرش پوشاک، دوخت های محلی و تزئینی، معماری داخلی، طلا و جواهرسازی، نگارگری و تذهیب و تشعیر برگزار شده است.

مدیرکل دفترآموزش دوره دوم متوسطه کاردانش با بیان اینکه این گرایش‌ها تمامی۵۰ رشته مهارتی هنری موجود در مجموعه رشته های کاردانش را پوشش داده است، گفت: ۶۱۷ اثر پس از داوری به مرحله استانی راه یافته و در سامانه جشنواره ثبت گردید و از این تعداد ۶۴ اثر به عنوان منتخبین مرحله کشوری که همگی آثار دختران هنرجو می باشند، برگزیده شدند.

زارع خاطرنشان کرد: مرحله کشوری این دوره از جشنواره به میزبانی استان قم، در دهه کرامت و در جوار حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) در تاریخ ۱۷ و ۱۸ تیرماه برگزار شد که فاطمه شنایی، هنرجوی گلستانی از هنرستان الزهرا گرگان موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار