دبیرکل اتحادیه انجمن‎های اسلامی دانش‎آموزان از خدمت‌رسانی دانش‎آموزان انجمن‎های اسلامی دانش‎آموزی به سیل‎زدگان خبر داد و گفت: با محوریت استان گلستان، لرستان و بخشی از خوزستان خدمت‎رسانی را آغاز کردیم.

خدمت‌رسانی دانش‎آموزان انجمن‎ اسلامی به سیل‎زدگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین تاریخی صبح امروز در آیین افتتاحیه طرح ملی اردوی جهادی طلایه‎داران خدمت ویژه دانش‎آموزان انجمن‎های اسلامی سراسر کشور در مناطق سیل‎زده اظهار کرد: در تابستان امسال دانش‎آموزان انجمن‎های اسلامی دانش‎آموزی در قالب فعالیت‎های تابستانه به یاری هموطنان سیل‎زده می‎شتابند.

وی ادامه داد: در همین راستا در مجموعه انجمن اسلامی تلاش کردیم دانش‎آموزان داوطلب در این طرح را سازماندهی کنیم و با اعزام آنها به استان‎های سیل‎زده گلستان، لرستان و خوزستان خدمت‎رسانی کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‎های اسلامی دانش‎آموزان با بیان اینکه محور خدمت‎رسانی ما مدارسی هستند که بر اثر سیلاب تخریب و یا آسیب دیدند، بیان کرد: تلاش می‎کنیم به همت گروه‎های جهادی انجمن‎های اسلامی دانش‎آموزی بخشی از خسارت‎های ناشی از سیلاب را جبران کنیم.

تاریخی با اشاره به اینکه با محوریت استان گلستان، لرستان و بخشی از خوزستان خدمت‎رسانی را آغاز کردیم و از روز گذشته اعزام‎ها آغاز شده است، ابراز کرد: مدرسه «شهید مدنی» در آق‎قلا به عنوان نقطه هدف انتخاب شده و گروه‎های جهادی برای بهسازی در این مدرسه مستقر شدند و مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه بهسازی و بازسازی یک مدرسه در گلستان و دو مدرسه در پلدختر با کمک آموزش و پرورش بر عهده ما قرار گرفته است، اذعان کرد: گروه‎های جهادی دانش‎آموزی متشکل از 20 تا 50 نفر در 12 استان ساماندهی شدند  که در مدت پنج تا هفت روز برای خدمت‎رسانی به مناطق سیل‎زده اعزام می‎شوند.

  دبیرکل اتحادیه انجمن‎های اسلامی دانش‎آموزان اضافه کرد: کمک‎ها و مساعدت‎های مردمی به سیل‎زدگان نیز از طریق مدارس به عنوان پایگاه عمومی و محل خدمت‎رسانی به مردم انجام می‎شود و پس از جمع‎آوری در اختیار مردم قرار می‎گیرد.

تاریخی با اشاره به اینکه ثبت‎نام برای شرکت در اردوهای جهادی ویژه مناطق سیل‎زده آغاز شده و 12 استان در این طرح مشارکت می‎کنند، یادآور شد:  پیش‎بینی می‎شود از هر استان حدود 50 دانش‎آموز و در مجموع 500 دانش‎آموز در طرح ملی اردوهای جهادی انجمن‎های اسلامی دانش‎آموزان شرکت کنند.

وی متذکر شد: علاوه‎بر اینکه دانش‎آموزان در قالب این طرح به هموطنان سیل‎زده کمک می‎کنند روحیه همیاری نیز در آنها تقویت می‎شود و در این سن در قبال هموطنان خود احساس مسؤولیت می‎کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار