فرماندار گنبدکاووس گفت: طی توافقاتی که با سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شده است بسیار امیدوار هستیم دو هتل بسیار مناسب تا پایان سال ۱۳۹۹ در گنبدکاووس احداث شود.

 ۲ هتل تا پایان سال ۱۳۹۹ در گنبد اخداث می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالقدیر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به وضعیت اشتغال در گنبدکاووس اظهار کرد: در حوزه رونق تولید، کسب و کار و حمایت از فعالان اقتصادی شهرستان گنبدکاووس با یک فاصله قابل توجهی از بقیه شهرستان‎ها تلاش خود را ادامه می‎دهد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ در افتتاح و کلنگ‎زنی‎های پروژه‎های مربوط به دهه فجر از مجموع ۲ هزار میلیارد تومان که در سطح استان سرمایه‌گذاری شده بود و کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‎ها را داشتیم، یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان یعنی ۶۰ درصد اعتبارات عمرانی و اقتصادی استان در دهه فجر سال گذشته در گنبدکاووس افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

فرماندار گنبدکاووس با بیان اینکه میزان اشتغالزایی پروژه‎ها در سال گذشته ۱۳ برابر سال قبلش بود، افزود: این نشان می‎دهد اقدامات و حرکت رو به جلویی در سرمایه گذاری بخش خصوصی و افزایش اشتغالزایی اتفاق می‎افتد در واقع پروژه‎های زیادی در سطح گنبدکاووس با هدف اشتغالزایی بیشتر انجام می‎شود و امیدواریم بخش قابل توجهی از پروژه‎ها در هفته دولت امسال به بهره‎برداری برسد.

کریمی در خصوص اقدامات لازم برای افزایش جذب گردشگر در گنبدکاووس گفت: با وجود اینکه تمام ظرفیت‎ها و قابلیت‎های خوبی که در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در گنبدکاووس وجود دارد اما در بحث هتلینگ و برخورداری از هتل‌های متناسب با شأن شهروندان و شهرستان اقدامات زیادی انجام نشده است در واقع به دلیل فاصله قابل توجهی که جاده‎های منتهی به گنبدکاووس با مسیر اصلی و جاده بین‌المللی دارند سرمایه گذاران بخش خصوصی چندان از احداث هتل در این شهرستان استقبال نکرده‎اند.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته تلاش زیادی برای توافق با دو سرمایه‌گذار بخش خصوصی داشتیم و بسیار امیدوار هستیم تا پایان سال ۱۳۹۹ حداقل دو هتل خیلی خوب در گنبدکاووس احداث شود.

فرماندار گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حوزه بوم‌گردی نیز حرکت‌های خوبی شروع شده است طی چند ماه گذشته چند بوم‌گردی در سطح گنبدکاووس افتتاح کردیم و اداره میراث و گردشگری شهرستان تلاش خوبی برای افتتاح چند بوم‌گردی در دیگر روستاهای شهرستان را شروع کرده است.

کریمی به اقداماتی که در حوزه جبران خسارت سیل انجام شده است اشاره کرد و افزود: با توجه به گستردگی و وسعت سیل در گنبدکاووس که حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم شهرستان را به طور مستقیم گرفتار سیل کرد و تعداد قابل توجهی از روستاهای ما نیز درگیر سیل شدند طبیعی است با توجه به محدودیت‎ها و تعداد مشخص کمک که از حوزه‎های استانی و کشوری داشتیم این کمک‌ها به برخی از شهروندان کمتر یا بیشتر برسد ولی ستاد بازسازی شهرستان و به خصوص فرمانداری ویژه شهرستان تلاش می‎کند تا هیچ آسیب‌دیده‎ای از پرداخت و کمک جبران خسارت محروم نباشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار