سواحل شنی دریای خزر در روستای چارقلی گمیشان پتانسیل عظیم و ارزشمند گردشگری اما هنوز کشف نشده است.

سواحل شنی گمیشان مقصد کشف نشده گردشگری

به گزارش گلستان 24، روستای چارقلی با داشتن ساحلی شنی و زیبا یکی از امن ترین و زیباترین سواحل شمالی کشور را به خود اختصاص داده که با کمترین هزینه و سرمایه گذاری قابلیت تبدیل شدن به یکی از نقاط گردشگری مهم در کشور را دارد.

خوشبختانه در سال های اخیر امانگلدی ضمیر فرماندار گمیشان نگاه ویژه ای به این منطقه داشت و کارهای مهمی در این زمینه انجام شد، اصلاح جاده منتهی به روستای چارقلی و جاده منتهی به ساحل مهمترین گام در جهت توسعه این ساحل بود که صوت گرفت.

سواحل چارقلی دارای عمق بسیار مناسب و ایمن می باشد به طوری که کودکان به راحتی می توانند در ساحل آن بازی کنند و همه شرایط به گونه ای فراهم است که سرمایه گذاران بخش خصوصی با حداقل سرمایه گذاری قادر خواهند بود پروژه های مهم و سودآور در منطقه ایجاد کنند.

ماهیگیری در مسیر رودخانه گرگان رود که از وسط روستای چارقلی می گذرد یکی از جاذبه های فوق العاده در گمیشان محسوب می شود که همه ساله گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می کند.

نبود آلاچیق جهت استراحت مسافرین، جای خالی نیروی انتظامی و غریق نجات و سرویس بهداشتی و دیگر امکانات رفاهی از کمبودهای مهم ساحل زیبای چارقلی است اما با همه این اوصاف چارقلی در ایام تعطیلات پذیرای مسافرانی از سراسر استان می باشد.

چارقلی قطعا بعد از بندرترکمن و بندرگز، سومین مقصد مهم گردشگری ساحلی در استان است و امید است با نگاه ویژه مسئولین استانی این پتانسیل مهم هر چه سریعتر به بهره برداری رسیده و شاهد روزهای پررونق تر گردشگری در این منطقه باشیم.

روستای چارقلی در غربی ترین نقطه بخش مرکزی شهرستان گمیشان واقع در استان گلستان قرار گرفته است.

فاصله آن از مرکز استان (گرگان) 50 کیلومتر بوده و در شمال غرب بندرترکمن و جنوب غرب گمیشان در فاصله 15 کیلومتری واقع شده است.

گزارش تصویری سواحل شنی روستا، حضور گردشگران آلمانی، ماهیگیری و گشت و گذار مسافران پایان بخش این یاداشت است.

 

 

 

 

انتهای پیام /ساحل گمیشان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار