رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن گلستان آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده و همچنین روند پرداخت تسهیلات بانکی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت بازسازی ۲۱۰۰۰ واحدمسکونی خسارت‌دیده در استان

گزارش گلستان ۲۴؛ عباس حق‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی منازل مسکونی خسارت دیده در استان اظهارداشت: مجموع واحدهای آسیب دیده ارزیابی شده در استان 21 هزار واحد مسکونی است که در طوفان، رانش زمین و سیل دچار خسارت شدند.

وی افزود: از این تعداد هفت هزار و 300 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و احداثی است. همچنین 13 هزار و 700 واحد نیز به تعمیرات نیاز دارند.

رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن استان بیان داشت: تعداد واحدهای آسیب دیده شهری هفت هزار و 433 واحد است که از این تعداد یک‌هزار و 446 واحد احداثی و پنج هزار و 987 واحد تعمیراتی هستند.

وی به تعداد منازل مسکونی خسارت دیده روستایی هم اشاره کرد و گفت: تعداد واحدهای آسیب دیده روستایی 13 هزار و 567 واحد ارزیابی شده که از این تعداد پنج هزار و 854 واحد احداثی بوده و هفت هزار و 713 واحد نیز نیازمند تعمیر است.

حق‌بین با اشاره به تعداد پرونده‎های معرفی شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات، اظهارداشت: تاکنون 17 هزار و 593 فقره پرونده به بانک‌ها معرفی شده‌اند که از این تعداد چهار هزار و 36 پرونده مربوط به واحدهای احداثی، 9 هزار و 160 واحد مربوط به پرونده‌های تعمیراتی و چهار هزار و 397 واحد مربوط به پرونده‌های معیشتی هستند.

وی گفت: بانک‌ها تا کنون با 9 هزار و 926 نفر از مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده، قرارداد پرداخت تسهیلات امضا کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن استان خاطرنشان همچنین از پرداخت 37 میلیارد و 430 میلیون تومان کمک بلاعوض به هشت هزار و 262 مالک خسارت دیده در استان خبر داد.

وی به آغاز تعمیرات هفت هزار و 496 واحد مسکونی خسارت دیده اشاره کرد و گفت: تا کنون پنج هزار و 54 واحد تعمیر و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حق‌بین اعلام کرد: آواربرداری یک‌هزار و 743 واحد، پی کنی دو هزار و 716 واحد، اجرای فونداسیون یک‌هزار و 287 واحد، اجرای اسکلت 445 واحد، اجرای سقف 97 واحد و دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی 42 واحد مسکونی در استان انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار