رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های گمیشان و بندرترکمن گفت: دوستداران حیات وحش امسال ۱۶ پرنده شکاری مصدوم را برای تیمدارای به این اداره تحویل دادند.

تحویل ۱۶ پرنده شکاری مصدوم به محیط زیست استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی بیانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این پرنده‌ها از نوع دلیجه و قرقی هستند که پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری به اداره امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان انتقال یافتند.

شهرستان بندرترکمن در غرب استان گلستان از مهم‌ترین قطب‌های زادآوری و جوجه آوری پرنده شکاری دلیجه در کشور محسوب می‌شود.

علی بیانی اعلام کرد: با هدف ارتقای مشارکت و تشویق شهروندان برای کمک به حیات وحش از دوستداران و حامیانی که این گونه پرندگان را به محیط زیست تحویل دهند، قدردانی می‌شود.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۴۰ به محیط زیست اطلاع دهند.

اماکنی همچون کارخانه سابق واگن سازی، ساختمان قدیمی دخانیات و روستای هاشملی، بندرترکمن، مهمترین کانون‌های زادآوری پرنده شکاری دلیجه استان و کشور هستند.

دلیجه از جمله گونه‌های حمایت شده و از پرندگان با اهمیت اکولوژیکی بوده و در کنترل جمعیت جانوران که ممکن است به باغات و کشاورزی آسیب رسان باشند نقش مؤثری دارد.

گلستان از معدود تنفس گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است.

این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسؤولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و زادآوری می‌کنند.

زیستگاه‌های حوزه شهرستان ترکمن در شمال غرب استان گلستان همه ساله میزبان این پرندگان با ارزش است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار