بدخشان گفت: ۲ هزار و ۷۲۹ تخت فعال بیمارستانی در سطح استان گلستان وجود دارد.

وجود بیش از 2500 تخت بیمارستانی فعال در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ « عباس بدخشان» امروز (پنجشنبه 3 مرداد) در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: باید برای توسعه بستر خدمات بتوانیم از ظرفیت بخش غیردولتی استفاده کنیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه یک هزار و 761 تخت بیمارستانی در بخش دولتی باید راه‎اندازی شود، افزود: برای ساخت بیمارستان 500 تختخوابی و 600 تختخوابی بیمارستان آیت‎الله طاهری در استان گلستان موافقت اصولی آن اخذ شده است.

 

بدخشان افزود: 526 تخت بیمارستانی برآورد ما از بخش‎های غیر دانشگاهی در استان گلستان است و موافقت اصولی ساخت یک بیمارستان 100 تختخوابی را داریم که چند سالی است که ساخت این بیمارستان به نتیجه نرسیده است.

 

وی تاکید کرد: بر اساس سند توسعه 1404 بخش‎های تخصصی برای بیمارستان‎ها در سطح استان گلستان برنامه‎ریزی شده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: ضریب اشغال تخت 70 درصد برای ارائه خدمات به بیماران مناسب است و بیمارستان‎هایی در سطح استان مثل بندرترکمن، گنبد کاووس و گرگان ضریب اشغال تخت بالایی دارند.

 

بدخشان یادآور شد: 1.43 متوسط ضریب اشغال تخت به یک هزار نفر است و شهرستان‎هایی در سطح استان در این خصوص از شاخصه‎های کمتری مانند 0.5 درصد برخوردار هستند و در گرگان 2 درصد این ضریب است.

 

وی بیان کرد: بر اساس تعداد تخت بیمارستانی استان گلستان با 71.7 درصد نسبت به سایر استان‎ها در میانه جدول استان‎های کشور قرار دارد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: این امکان را داریم که در بخش‎های هایتک دانشگاه علوم پزشکی گلستان بخش خصوصی وارد شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار