سمیعی گفت: در تلاش هستیم با راه اندازی کارخانه پسماند صنعتی در استان قطب پسماند صنعتی شمال کشور گلستان را مطرح کنیم.

ایجاد کارخانه پسماند صنعتی در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محسن سمیعی» امروز (شنبه 15 تیر) در نشست گرامیداشت روز شهرداری و دهیاری که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: توانستیم در بحران اخیر سیل بحث زباله را مدیریت کنیم و اجازه ندادیم که مشکلی در این بخش  در مناطق سیلزده پیش بیاید.

 

مدیر پسماند شهرداری‎های استان گلستان ادامه داد: شهرداری‎ها و دهیاری‎ها سهام‎دار اصلی پسماند استان هستند و دو کارخانه برای این منظور ساخت شده و در سه سایت به پردازش زباله می‎پردازیم.

 

سمیعی گفت: 805 تن زباله به شکل روزانه زباله به طور میانگین به سایت آق قلا وارد می‎شود و همچنین به طور میانگین300 تن روزانه زباله با سایت آزادشهر و میانگین 15 تن روزانه به سایت مراوه‎تپه زباله وارد می‎شود.

 

وی گفت: با تغییر مدیریت و واگذاری به بخش خصوصی توانسیم بحث تفکیک زباله از مبدا را در برخی از دهیاری‎های استان آغاز کنیم.

 

مدیر پسماند شهرداری‎های استان گلستان بیان کرد: سازمان پسماند یکی از سازمان‎های تخصصی در حوزه زباله است و می‎توانیم این سازمان را به یک سازمان سود ده تبدیل کنیم و زباله می‎تواند درآمد زیادی را برای استان به وجود بیاورد.

 

سمیعی گفت: در تلاش هستیم بتوانیم کارخانه پسماند صنعتی را در استان به وجود بیاورد و می‎توانیم به عنوان قطب پسماند صنعتی شمال کشور گلستان را مطرح کنیم.

 

وی متذکر شد: نگاه دستگاه اجرایی و محیط‎زیست و دانشگاه علوم پزشکی به گونه‎ای باشدکه بتوانیم پسماندپزشکی را جمع‎آوری کنیم و مراحل واگذاری با مطالعات انجام شده  و با نظارت‎ها اتفاق بیفتد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار