مهاجر گفت: مصوبه دولت برای عدم پرداخت تسهیلات عشایر و روستایی به بخش دامپروری باید اصلاح شود.

ارائه تسهیلات عشایر و روستایی با مزیت دامپروری گلستان دیده شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مختار مهاجر» امروز (پنجشنبه ۱۰ مرداد) در پنجمین کارگروه اشتغال گلستان اظهار کرد: مصوبات جلسه کارگروه باید اجرا شود، در جلسه با حضور دکتر شریعتمداری، وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی در استان بیان کردیم مصوبه دولت برای عدم پرداخت تسهیلات عشایر و روستایی به بخش دامپروری باید اصلاح شود و مزیت استان در حوزه دامپروری دیده شود.

 


رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه پتانسیل گلستان دامپروری است و اگر بنا است که گوشت قرمز کشور را تامین کنیم باید تسهیلات در این بخش برای استان دیده شود، ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع را پذیرفت و این مهم مصوبه شد و بنا بود رتبه‌بندی برای جذب اعتبارات عشایر و روستایی در استان‌ها به وجود بیاید.

 


مهاجر متذکر شد: در  شهرستان مراوه‌تپه و کلاله بیشترین اشتغال دامپروری است و تسهیلات در این شهرستان‌ها باید به سمت دامپروری برود.

 


وی متذکر شد: از مجموع کل اعتبارات عشایر و روستایی  ۵۱.۸ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی و ۳۱ درصد به بخش دامپروی تسهیلات اختصاص یافته است.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان متذکر شد: یکی از دلایل انحرافات اشتغال که مطرح شده عدم بیمه در بخش کشاورزی است و  بیمه‌های تامین‌اجتماعی در بخش کشاورزی از یارانه برخوردار است و استقبالی برای بیمه از طریق تسهیلات اتفاق نمی‌افتد‌.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار