استاندار گلستان گفت: رونق تولید و دغدغه توسعه و اشتغال فارغ التحصیلان مهم ترین مطالبه مردم گلستان است که سمت و سوی جلسات استانی هم به سمت این مطالبات است.

مهم ترین مطالبه مردم گلستان اشتغال فارع التحصیلان است

به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو ظهر یکشنبه در سلسله نشست های هم اندیشی جوانان و مسئولان با موضوع توسعه استان گلستان ضمن تاکید بر شناسایی و حل مطالبات مردم گفت: این سلسله نشست ها نه به دلیل بهره وری سیاسی و نه برای شعار دهی است، بلکه بنا داریم در این جلسات محورهای توسعه و اشتغال و استعدادهای جوان و باانگیزه شناسایی شوند.

وی ادامه داد: استفاده از نظرات مشاوران جوان که نسلی پویا هستند می تواند به حل بهتر مسائل و مشکلات استان کمک کند.

وی اضافه کرد: من بارها تاکید کرده ام در حال حاضر بخش اعظم مشکلات استان نرم افزاری است که این موضوع در شعار امسال مقام معظم رهبری «سال دولت، ملت همدلی و همزبانی» مورد تاکید قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: از اینرو مشکلات نرم افزاری استان باید مورد بررسی قرار گرفته و با نقد درون به اصلاح آن ها همت گماریم.

وی با تاکید بر اینکه در حل مسائل نرم افزاری داشتن روحیه امید یک نکته اساسی است، تصریح کرد: یک مسئله در مدیریت کلان استان داشتن افق است که گام های اساسی در تهیه نقشه راه استان برداشته شده است.

صادقلو همچنین اظهار کرد: در واقع در یکسال گذشته از مدیریت توزیع عبور کرده ایم و در مدیریت تولید حرکت کرده و برای آینده استان، مدیریت استراتژیک را طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت استراتژیک بر سه پایه استوار است، یادآور شد: در این مدت تلاش کردیم افق را ترسیم کرده و بدانیم کجا هستیم و از کدام راه باید برویم و در عین حال آسیب شناسی لازم جهت اینکه چرا در این نقطه قرار داریم و حرکت رو به جلو نیز نداشته ایم مد نظر بوده است.

وی ادامه داد: در بررسی سند آمایش سرزمین گلستان دریافتیم خیلی از گرفتاری های ما که در عرصه تولید رخ داده به دلیل نداشتن سناریو صفر تا ۱۰۰ است و بسیاری از مشکلات میراث برنامه ریزی های ناقص گذشته بوده است.

ارزش افزوده اندک تولیدات گلستان

استاندار گلستان در ادامه به مشکلات موجود در تولید و اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: خام فروشی مواد و ارزش افزوده اندک در تولیدات یکی از معضلات اساسی استان است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین تولیدات استان در بخش کشاورزی است و محصولات کشاورزی استان دارای معافیت مالیاتی هستند و از اینرو ما نتواتنسته ایم از تولیداتمان در توسعه و رونق استان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم ما در حل مسائل ناهنجار اشکالات زیادی داریم و از آن غفلت کرده ایم از اینرو ما زیر سوال هستیم.

وی اشاره ای نیز به بیکاری دو هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل رشته کشاورزی در استان داشت و اضافه کرد: کشاورزی استان هنوز سنتی است و فارغ التحصیلان دانشگاهی ما حرفه آموز نیستند و نتوانسته اند حرفه آموزی را به فناوری و سپس ثروت تبدیل کنند.

وی همچنین متذکر شد: هم اکنون فاصله عمیقی بین علم و حرفه وجود دارد که باید در چارچوب خودش مورد توجه قرار گرفته و حل شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار